اخبار گردشگری

بیش از یک میلیون گردشگر از جاذبه های همدان بازدید کردند

به گزارش کمیته اطلاع رسانی همدان ۲۰۱۸، علی مالمیر روز سه شنبه در بازدید نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه رویداد همدان ۲۰۱۸ افزود: آمار اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه های رسمی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: به منظور افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران برنامه جنگ شادی توسط مجریان برجسته کشوری برگزار و بازارچه‌ ها و نمایشگاه ‌های نوروزی در آرامگاه باباطاهر برپا ‌شد.
وی افزود: در ستاد خدمات سفر ۱۱ کمیته فعال است که ۲ کمیته از آن برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده و امسال با توجه به ۲ رویداد مهم گردشگری در همدان این نشست ها در شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی این ایام در قالب برنامه نوروزگاه و تورهای نوروزی در همدان برای عید امسال به همراه محتوا و تاریخ اطلاع‌ رسانی شد.
مالمیر با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ گفت: با برگزاری رویدادهای علمی، ادبی، ورزشی و فرهنگی می توان ظرفیت های همدان را به واسطه رویداد همدان ۲۰۱۸ در عرصه ملی و بین المللی معرفی کرد.
وی با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی همدان از تابوت سنگی زن و مرد اشکانی کشف شده در کوچه جراحان گفت: به نمایش گذاشتن این تدفین سنگی در نوروز امسال از جمله خلاقیت های بود که توانست مدت توقف گردشگر در موزه هگمتانه همدان را افزایش دهد.
گفتنی است، بیش از ۲۵۰ برنامه نوروزی در نوروز ۹۷ در سطح استان همدان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
۱۱۸۱/۲۰۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


نوروز۹۷