اخبار گردشگری

۲۱۰ هزار نفر از سدهای کرخه و دز دیدن کردند

پیمان جهانگیری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مسافر نوروزی حدود ۱۷۲ هزار نفر از جاذبه های سد و نیروگاه دز و ۳۸ هزار نفر از سد کرخه دیدن کردند.
وی اظهار کرد:بالغ بر ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی در کنار هزاران نفر از شهروندان اندیمشکی در ایام تعطیلات نوروزی از طبیعت و پارک کوهستانی فدک این شهرستان استفاده کردند .
جهانگیری اظهار کرد:جاذبه های منگره ، منطقه زیارتی امامزاده احمد (ع) و سایر دیدنی های بخش الوار گرمسیری نیز روزانه میزبان بیش از ۱۰ هزار نفر بودند.
وی با اشاره به اسکان صدها هزار نفر از راهیان نور در ۱۶ اردوگاه آماده شده در این شهرستان گفت:یکی از مهمترین مناطق زیارتی اندیمشک مقبره شهدای گمنام بود که مورد استقبال بسیار خوب مسافران و راهیان نور قرار گرفت.
جهانگیری با اشاره به اسکان مناسب مسافران نوروزی در اندیمشک گفت:در این مدت ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴۵۰ کلاس اسکان داده شدند که از این تعداد هفت هزار و ۹۴۴ نفر از جامعه فرهنگی بودند.
وی افزود:۱۱ کمیته ستاد نوروزی در اندیمشک با برنامه ریزی به نحو شایسته از صدها هزار نفر از مسافران نوروزی استقبال کردند.
در تعطیلات نوروز پارسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه های سد دز و کرخه دیدن کردند.
سد و نیروگاه دز به عنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در ۲۳ کیلومتری شمال ‏شرقی شهر اندیمشک قرار دارد و ظرفیت تولید ۵۲۰ مگاوات ساعت انرژی دارد.
سد کرخه نیز که در فاصله ۲۱ کیلومتری جنوب غربی شهرستان اندیمشک بر روی رودخانه کرخه ساخته شده یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال استان خوزستان است.
۷۲۸۱/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سد دز و کرخه


اندیمشک