اخبار گردشگری

نیم میلیون گردشگر به مشگین شهر سفر کردند

میرعلی رحیمی زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۳۳ درصدی تعداد مسافران نوروزی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی گفت: از تعداد مسافران نوروزی حدود ۵۰ هزار نفر اقامت یک روزه تا سه روزه در این شهرستان داشته اند.
وی اظهار کرد: تلاش می شود با تامین زیرساخت های لازم زمینه افزایش تعداد مسافران و افزایش مدت اقامت آنها در منطقه فراهم شود.
وی گفت: پل معلق ، آبهای گرم معدنی ، پارک جنگلی ، اماکن تاریخی و باستانی و بقاع متبرکه به ترتیب بیشترین تعداد مسافران نوروزی را پذیرا بوده اند.
او افزود: در این مدت جاده مشگین شهر – اهر شاهد بیشترین تردد خودروها بوده و پلیس راه ، راهداری، اورژانس و هلال احمر نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت و خدمت رسانی به مسافران داشته اند.
وی با قدردانی از اعضای ستاد سفرهای نوروزی گفت: نظر سنجی های انجام شده حاکی از رضایتمندی نسبی مسافران و میهمانان نوروزی می باشد.
شهرستان مشگین شهر در شمال غربی اردبیل واقع بوده و یکی از شهرهای گردشگری مهم استان محسوب می شود.
کوه سبلان ، مجموعه آب های گرم معدنی واقع در دامنه سبلان ، پل معلق ، مجموعه آثار باستانی از جمله قلاع کهنه و دیو ، بقعه شیخ حیدر و مجموعه شهر یئری از جمله جاذبه های این شهرستان می باشد.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
۷۱۱۷/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مشگین شهر


نوروز