اخبار گردشگری

۷۵ هزار گردشگر از خاتم بازدید کردند

فرجام فاضلی روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: در این مدت گردشگر علاوه بر بافت تاریخی شهرها و تعدادی از روستاها ، ۲۶ هزار نفر نیز از جنگل های استان یزد در این منطقه و جاذبه های گردشگری و طبیعی خاتم بازدید داشته اند.
وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در خاتم اسکان داده شدند، اظهار کرد: جهانی شدن شهر یزد همچنین موقعیت خاتم در مسیر گردشگری استان های یزد، اصفهان و فارس موجب افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به منطقه شده است.
این مسوول یادآور شد: منطقه تفریحی سرچشمه هرات، جنگل های باغ شادی ، قلعه مروست و بافت های تاریخی منطقه در این مدت بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داد .
فاضلی تصریح کرد: امسال ۲ نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح برگزار شد که توانمندی های بالقوه گردشگری خاتم اعم از بازی های بومی و محلی ، نی و آوا های محلی ، محصولات دامی، عشایری،کشاورزی، گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
خاتم ۲۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که ۶۸ اثر ملموس و یک اثر معنوی آن ثبت ملی شد و چندین اثر ناملموس دیگر و از جمله « نان تیری» در انتظار ثبت ملی است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
۷۵۳۴/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز ۹۷


بازدید گردشگران


شهرستان خاتم