اخبار گردشگری

۶۵ هزار مسافر نوروزی از قصرشیرین دیدن کردند

فرامرز اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران از نقاط مختلف کشورمان برای گذراندن تعطیلات نوروز با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای مطبوع به این شهرستان سفر کردند.
وی اظهار کرد: از مجموع مسافران و گردشگران نوروزی ۵۰ هزار تن از مناطق عملیاتی، یادمان ها و آثار تاریخی شهرستان قصرشیرین دیدن کردند.
فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین ۱۰ هزار تن نیز در اماکن اقامتی این شهرستان شامل هتل ها و مهانسراها و مدارس اسکان یافتند.
وی اضافه کرد: البته تعدادی از مسافران نیز در میادین، بوستان ها و نقاط مختلف این شهرستان به برپایی چادرهای مسافرتی اقدام کردند.
وی بیان کرد: تجهیز کلاس های درس ۱۳ مدرسه، مهمان سراهای ادارات و مکان های اقامتی قصرشیرین با ظرفیت ۱۴ هتل و مهمانپذیر، از تمهیدات صورت گرفته برای اسکان مسافران و گردشگران در نوروز امسال بود.
اکبری گفت: تزیین سطح شهر و تنظیف معابر و خیابان ها و سامان دهی بوستان ها ، برپایی سیاه چادرهای عرضه شیرینی های محلی، محصولات لبنی و نان و صنایع دستی و همچنین وجود مکان های اقامتی بسیار مطلوب، اجرای برنامه های شاد و نواختن ساز و دهل باعث شد تا گردشگران و مسافران زیادی این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند.
اکبری افزود: وجود آثاری از جمله مجموعه ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، گنجینه مردم شناسی، عرضه اجناس خارجی و فروش اقلام وارداتی در بازارچه کاروانسرای شاه عباسی باعث شد این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


یادمان های دفاع مقدس


قصرشیرین