اخبار گردشگری

بازدید گردشگران از تربت حیدریه ۱۸ درصد افزایش یافت

علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری جشن نوروزگاه در روستاهای مسیر گردشگران و مناطق گردشگر پذیر و نیز ایجاد بازارچه های صنایع دستی و سوغات باعث افزایش ماندگاری گردشگران در پایتخت ابریشم کشور شده است.
به گفته وی البته طبق اعلام دوربین های راهداری امسال شاهد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محور گردشگری تربت حیدریه بودیم که از این تعداد ۱۹۱ هزار گردشگر در تربت حیدریه اقامت گزیده یا از امکانات گردشگری این شهرستان بهره مند شدند.
محمدی با بیان اینکه امسال همچنین شاهد رشد ۹ درصدی اقامت گردشگران در تربت حیدریه نسبت به پارسال بودیم، گفت: در مدت یاد شده ۷۷ هزار مسافر و گردشگر در مدارس، کمپ ها، مهمانسراهای ادارات، مهمانپذیرها و پارک ها اقامت داشتند.
محمدی همچنین گفت: در این مدت ۱۳ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و ۳۵ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر تربت حیدریه بهره مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: گردشگران وارد شده به تربت حیدریه از جاذبه های تاریخی، تفریحی، مذهبی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند که مجموعه فرهنگی و تاریخی قطب الدین حیدر، باغ ملی و پیشکوه، آستان مقدس احمدالرضا(ع)، آبشار رودمعجن، دره گردشگری حصار، کارگاه های ابریشم کشی بایگ، مجموعه تاریخی شیخ حیدر کدکنی، روستای گردشگر پذیر بکاول، منطقه گردشگر پذیر نسر، مزار بی بی حسنیه، حمام حاج رییس و رباط علیا به ترتیب بیشترین میزان بازدید کننده را به خود اختصاص داده بودند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه تصریح کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه امسال با مشارکت نهادهای غیردولتی و ۴۰ ارگان دولتی از ۲۵ اسفند پارسال تا روز سیزدهم فروردین ماه جاری تلاش کردند بهترین خدمات مهیا شده موجود را به مسافران و گردشگرانی که از سرتاسر کشور وارد این شهرستان می شدند، ارایه کنند.
وی با بیان اینکه امسال سیاست ستاد خدمات سفر نوروزی، سوق دادن گردشگران به روستاهای گردشگرپذیر، ایجاد بازارچه سوغات و صنایع دستی بود، گفت: در همین راستا در تربت حیدریه چهار بازارچه صنایع دستی و سوغات در محورها و اماکن تاریخی ایجاد شده بود.
محمدی با بیان اینکه ابریشم و زعفران دو محصول محوری این منطقه هستند، افزود: علاوه بر این، ابریشم بافی (ابریشم کشی)، گلیم بافی، جاجیم بافی، سبدبافی (حصیربافی)، سرمه دورزی و تراش سنگ های قیمتی، مهمترین صنایع دستی منطقه تربت حیدریه هستند که در این بازارچه ها نمونه های آن ها عرضه شد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۷۴۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگران نوروزی


نوروز۹۶


تربت حیدریه