اخبار گردشگری

بازدید گردشگران از جاذبه های آزادشهر ۳۶ درصد افزایش یافت

محمد رزاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از ۲۸ اسفند ۹۶ تا پایان ۱۳ فروردین ۹۷ در مجموع ۱۵۹ هزار و ۵۹۴ مسافر از جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان آزادشهر بازدید کردند.
وی با اشاره به ادامه فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر آزادشهر تا پایان ۱۷ فروردین افزود: تاکنون آمار مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و نیز دست سازه های برپا شده توسط شهرداری، نمایشگاه صنایع دستی و بقاع متبرکه آزادشهر درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش دارد.
رزاقی اضافه کرد: ازمجموع مسافران بازدید کننده از جاذبه های گردشگری آزادشهر در ایام تعطیلات نوروزی امسال، ۲۵ هزار و ۸۸۲ مسافر در مراکز اقامتی مانند هتل ها، مهمانپذیرها، طرح اسکان مدارس، زائرسرای امامزادگان آق امام، پیرباد و خوش ییلاق، روستای گردشگری فارسیان قانجی و خانه مسافر اقامت کرده اند.
وی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی شهرستان آزادشهر و قرار گرفتن در محور بین المللی شمال – مشهد و واقع شدن در نقطه ارتباطی دو استان گلستان و سمنان باعث شده تا بیشتر مسافران از این شهرستان عبور و یا در آن اقامت کنند.
شهرستان آزادشهر که افزون بر ۹۴ هزار نفر جمعیت دارد با بهره مندی از مواهب طبیعی مانند کوه، رودخانه و جنگل های انبوه، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است.
به گزارش ایرنا، وجود صنایع دستی سنتی اقوام از جمله قالیبافی و محصولات ابریشمی، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی شبنم نوده خاندوز، زیتون تپه، مجموعه آبشارهای لاشو، مقبره امامزادگان آق امام، یخچال های طبیعی و بافت سنتی روستای فارسیان، قلعه های باستانی و پل های تاریخی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری این شهرستان زیبا با قدمتی سه هزار ساله است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تعطیلات نوروزی


آزادشهر