اخبار گردشگری

ورود ۷۱۲ هزار و ۵۰۱ مسافر به جزیره قشم در تعطیلات نوروزی

رسول اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد «شب اقامت» مسافران نیز در این مدت به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴۵۵ نفر رسید که در همسنجی با سال گذشته ۷ درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: بیشتر گردشگران ورودی به جزیره قشم را مسافران استان های فارس با ۱۲،۶ درصد، اصفهان با ۱۱،۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۱،۰۹ درصد، و استان تهران با ۱۱،۰۲ درصد تشکیل داده اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه نیز ۲ هزار و ۵۴۶ دستگاه خودرو وارد جزیره قشم شد که نسبت به همسنجی در سال گذشته ۱۴۴ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در همین روز ۱۰ هزار و ۱۰۳ نفر مسافر از اسکله ها و یک هزار و ۲۹۹ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد این جزیره شدند.
اکبری اذعان کرد: در این روز ۱۱ هزار و ۴۰۲ نفر به جزیره قشم وارزد شدند که در هم سنجی با سال گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می دهد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


افزایش مسافر


گردشگری


قشم