اخبار گردشگری

گردنه حیران آستارا مملو از گردشگران است

به گزارش خبرنگار ایرنا شهروندان و مسافران آستارا امروز (دوشنبه) به مناسبت روز طبیعت، خود را به دامان جنگل و دریا رسانده اند و گردنه حیران این شهرستان به عنوان محور ارتباطی استان های گیلان و اردبیل، از صبح امروز تردد خودروهای زیادی را شاهد است.
اطراف تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک طبیعت گردی و حاشیه بسیاری از روستاهای زیبای شهرهای آستارا و لوندویل در روز طبیعت، سرشار از گردشگران و مسافران است.
حضور پر شمار گردشگران در طبیعت آستارا از چند روز مانده به روز طبیعت، قابل پیش بینی بود و یونس رنجکش فرماندار آستارا از سفر ۸۰۰ هزار گردشگر به این شهرستان در تعطیلات نوروز خبر داد.
وی گفت: ستاد خدمات سفر آستارا تا پایان تعطیلات نوروز آماده خدمات رسانی است و پایگاه های جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، پلیس راه و عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال آماده باش هستند تا هموطنان در طبیعت زیبای آستارا روزی خوش را تجربه کنند.
محمدرضا روشنی زئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز گفت: پاسداشت طبیعت و نریختن زباله در آن، دغدغه همیشگی ماست و ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه زباله بین گردشگران توزیع کرده ایم و امیدواریم با همکاری و احساس مسئولیت مردم، در جنگل و دریا زباله انباشته نشود.
وی ادامه داد: کیسه های زباله توسط محیط بانان در مقابل پلیس راه آستارا – تالش، پارک طبیعت گردی و نوار ساحلی آستارا توزیع شد و ماموران محیط زیست با پایش نقاط گردشگری در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: با همکاری جمعی از دوستداران محیط زیست، حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله نیز از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا جمع شد.
نسرین غزنوی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز خواستار همکاری گردشگران با نیروهای این اداره در روز ۱۳ فروردین شد و گفت: حدود ۲۰ نیروی انسانی در قالب ۲ تیم در مناطق گردشگرپذیر آستارا نظیر پارک جنگلی بی بی یانلو، حیران و در مسیر روستاها برای حراست از منابع طبیعی مستقر هستند.
سرپرست یکی از خانواده هایی که از اردبیل برای روز طبیعت به کوهستان حیران آستارا آمده بودند، به ایرنا گفت: امسال شمار گردشگران و خانواده هایی که این منطقه را برای روز طبیعت انتخاب کرده اند، بیشتر به نظر می رسد و همه باید از ریختن زباله در این مکان خوش منظره، خودداری کنیم.
اکبر قاسمی افزود: پلیس راه و عوامل نیروی انتظامی از صبح امروز در محورهای مواصلاتی مشغول خدمت رسانی هستند و در روز طبیعت از خانواده های خود دور و از طبیعت محروم مانده اند و باید گردشگران با رعایت مقررات و نکات ایمنی در رانندگی، با آنان همکاری کرده و خسته نباشید بگوئیم.
سرپرست خانواده دیگری نیز که در چمنزارهای حیران اتراق کرده بودند، گفت: از این طبیعت زیبا برای تفریح و پخت غذا استفاده می کنیم و ریختن زباله یا روشن گذاشتن آتش در آن، جفایی بزرگ در حق طبیعت و دور از انصاف است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و کوهستان و گردنه حیران آن یکی از مناطق گردشگرپذیر آن است.
۷۱۲۴/۲۰۰۷/۷۱۰۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


روز طبیعت


حیران آستارا


گیلان