اخبار گردشگری

۶۰ بنای تاریخی قزوین پارسال مرمت شدند

محمدعلی حضرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد جامع عتیق و ایوان جنوبی امامزاده اسماعیل(ع)، حیاط نظمیه دولتخانه صفوی، بازار قیصریه،مسجد سردار،گرمابه های تاریخی میرزا کریم و خان،آرامگاه حمدالله مستوفی، قلعه تاریخی لمبسر الموت و آب انبار تاریخی لوشکان بخشی از بناهای تاریخی استان قزوین بودند که در سال قبل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی بخشی از هویت،تاریخ و فرهنگ ما هستند که باید با حفظ، نگهداری مناسب و مرمت آنها، از این گنجینه ها پاسداری نمود و آنها را برای نسل های آینده باقی گذاشت.
حضرتی اضافه کرد: باید شهروندان نیز در صیانت از این آثار مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند تا شاهد حفظ و نگهداری بهتر بناها و مجموعه های تاریخی باشیم.
وی همه آثار و بناهای تاریخی را نیازمند مرمت و رسیدگی دانست و گفت: این مساله برای چنین بناهایی یک موضوع ضروری و مستمر و توقف ناپذیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین در خصوص برنامه این دستگاه در حوزه مرمت بناهای تاریخی در سال جدید نیز گفت: در انتظار تعیین و ابلاغ اعتبارات این بخش هستیم تا براساس آن در امور مرمتی بناهای تاریخی استان و اولویت بندی برای اجرای طرح ها در سال ۹۷ تصمیم بگیریم.
استان قزوین دارای یک هزار و ۳۴۶ اثر در فهرست آثار ملی است.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت بناهای تاریخی


قزوین