اخبار گردشگری

جاده های خراسان شمالی نوروز امسال ۱۷ درصد کمتر قربانی گرفت

سرهنگ حسین بدری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح ترافیکی نوروزی در استان تا ۱۱ فروردین ماه جاری، ۱۰ نفر در سانحه های رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۲ نفر بوده است.
سرهنگ بدری با ابراز نگرانی از آمار تصادفات در محورهای فرعی اظهار کرد: ۴۰ درصد از جان باختگان حوادث جاده ای در سانحه های رانندگی محورهای فرعی جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: متاسفانه تمام قربانیان حوادث رانندگی در محورهای فرعی، راکبان موتور سیکلت بوده اند که قریب به اتفاق آنان کلاه ایمنی نداشته اند.
سرهنگ بدری افزود: تخطی از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی سه علت اصلی در وقوع تصادفات جاده ای است
جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در حریم و ورودی شهرها رخ داده است گفت: بر اساس آمار، نیمی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد از این رو از رانندگان درخواست می شود در نزدیکی شهرها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

*۶ حادثه ترافیکی در ۱۱ فروردین
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در باره امدادرسانی در حادثه های روز یازدهم گفت: دیروز برخورد سه خودروهای پژو ۴۰۵، پراید و پژو پارس در کیلومتر ۹۴ محور آشخانه به جنگل گلستان، نرسیده به تونل ۹ نفر مصدوم شدند که یک نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه دوراهی دشت به مراکز درمانی انتقال یافت.
محسن نجات افزود: در برخورد خودروی پراید و ال.۹۰، در کیلومتر ۸۵ محور آشخانه به گلستان چهار نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه دوراهی دشت به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی با بیان اینکه برخورد خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو پارس و ال.۹۰ در کیلومتر ۴ دوراهی دشت به جنگل گلستان، یک ۱ نفر مصدوم داشت که توسط نجاتگران پایگاه دوراهی دشت به مراکز درمانی انتقال یافت گفت: برخورد خودروی سمند با پژو ۲۰۶ و مزدا در کیلومتر ۲ دوراهی دشت به آشخانه، بعد از پمپ بنزین دشت، سه نفر مصدوم شدند که توسط نجاتگران پایگاه دوراهی دشت به مراکز درمانی انتقال یافتند.
نجات خاطرنشان کرد: روز گذشته سانحه برخورد دو خودروی ۴۰۵ در کیلومتر ۴ دو راهی دشت(دیوار سنگی) ۹ نفر مصدوم داشت که ۵ نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه دو راهی دشت به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: حادثه واژگونی پراید در کیلومتر ۸۰ آشخانه به گلستان(چشمه خان) ۶نفر مصدوم داشت که چهار نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه رباط قره بیل به مراکز درمانی انتقال یافتند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.
اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ قرار دارد.
طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه ۲۳ قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


حوادث ترافیکی


کاهش آمار فوتی


خراسان شمالی