اخبار گردشگری

یک طرح گردشگری در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقامتگاه سنتی فانوس ویونا با ۱۵ اتاق و ظرفیت پذیرش ۳۸ نفر با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بافت تاریخی شهر کاشان راه اندازی شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در آئین افتتاح این طرح گردشگری گفت: توسعه استان اصفهان در دولت های یازدهم و دوازدهم بر ۲ محور گردشگری صنایع دستی، هنر و صنایع دانش بنیان، کشت محصولات نیازمند آب کمتر قرار گرفته و رویکرد افزایش اشتغال با استفاده از ظرفیت های محلی به جد در این شهرستان پیگیری شده است.
حمیدرضا مومنیان با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری کاشان افزود: امروز سرمایه گذاران بسیاری برای بهره برداری از ظرفیت بناهای تاریخی این شهرستان حضور دارند و حتی برخی فعالان صنعتی نیز به سوی حوزه گردشگری و تولید گلاب و عرقیات متمایل شدند.
وی وجود نزدیک به ۷۰ هکتار بافت تاریخی در کاشان را ظرفیتی برای رونق گردشگری دانست و بیان کرد: مجموع این فعالیت ها موجب بازگشت جریان زندگی در بافت تاریخی این شهر شده و کمبودی در این زمینه احساس نمی شود اما نگرانی کنونی بیشتر در زمینه توسعه نامتوازن این فعالیت هاست.
فرماندار کاشان با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در فصل گلاب گیری و نوروز در این شهرستان اضافه کرد: هدف اصلی گردشگری توزیع متوازن در فصل های مختلف سال و تبدیل کاشان به شهر رویدادهاست که در این زمینه نیز برنامه هایی از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اجرا می شود.
او ادامه داد: گردشگری در کنار اشتغالزایی و رونق بخشیدن به کسب و کارهای جانبی در زمینه مسائل فرهنگی هم کارکرد دارد و می تواند در بخش تبادل فرهنگی به صدور فرهنگ انقلابی و اسلامی کمک کند.
مومنیان گفت: این ظرفیت در قالب هفته های فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته و از جمله خردادماه امسال هفته فرهنگی کاشان با هدف معرفی تمدن سیلک در شهر لندن کشور انگلیس برنامه ریزی شده است.
وی افزود: اقدام های دولت نشان می دهد که برنامه ها از هیجان دور شده و بر مبنای کارشناسی تصمیم گیری می شود و امید است در سال نو فارغ از گرایش ها در جهت وحدت ملی و با تلاش های دولت و بخش خصوصی توسعه ای منطبق با هنجارهای دینی و ملی در کاشان شاهد باشیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در این آئین گفت: تپه های سیلک واقع در مرکز این شهرستان یکی از نقاط تاریخی بی مانند جهان می باشد که از دوره پیش از تاریخ نیز در آن اثرهایی یافته شده اما ساخت و سازهای اطراف مشکلات بسیاری به وجود آورده است.
محسن جاوری اضافه کرد: سیلک یکی از مشکلات اساسی کاشان است و فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی درگیر موضوع هستند و در شرایط کنونی تنها راه حل آزادسازی ۱۱۰ هکتار از زمین های محدوده این محوطه تاریخی می باشد.
به گفته وی، در مجموع افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی و تاکنون ۳۲۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۸۱۲۳ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


طرح گردشگری


کاشان


معاون رئیس جمهوری