اخبار گردشگری

ورود مسافران نوروزی به خراسان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

محمد سویدانلویی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار مسافران ورودی در مدت مشابه سال گذشته را ۲ میلیون و ۱۲۲ هزارو ۵۳۹ نفر ذکر و اظهارکرد: در این مدت ۵۵۷ هزار و ۹۱۵ وسیله نقلیه نیز وارد خراسان شمالی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت نظارت بر ۸۷۶ تاسیسات گردشگری استان انجام شد، گفت: همچنین در مدت یاد شده ۷۷۵ هزارو ۳۷ نفر از مراکز تاریخی و تفریحی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد دارد.
سویدانلویی گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۶ تا یازدهم فروردین ماه امسال ، ۱۴۱ هزار و ۶۱ نفر در استان اقامت داشتند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۱۱ هزار و ۹۶۱ نفر بود.
وی تعداد بازدیدکنندگان از موزه های خراسان شمالی را نیز در این مدت ۳۲ هزار و ۸۷۶ نفر عنوان کردو افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی همچنین تعداد تصادفات را در این مدت ۲۰۰ مورد عنوان و اعلام کرد: بر اثر آن ۳۱۰ نفر مجروح و ۱۱ نفر فوت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب تعداد تصادفات ۱۵ درصد ،آمار مجروحان ۱۰ درصد و تعداد متوفیان ۳۸ درصد افزایش دارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت رضایت مندی مسافران از خدمات سفر و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی، تمام پرسنل و همکاران در ستاد اجرایی سفر خراسان شمالی در آمادگی کامل بوده و به صورت مستمر فعالیت های و اقدامات مورد نیاز در حال پیگیری و انجام است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/۶۰۴۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسافران نوروزی


خراسان شمالی


تصادفات