اخبار گردشگری

شمار مسافران نوروزی از مرز ۱۳ میلیون نفر گذشت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا از جدول های آماری منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که ۶ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر در تعطیلات نوروزی امسال در بخش جاده ای تردد کردند. تعداد سفر ثبت شده در این مدت ۵۸۶ هزار و ۹۰۳ مورد بود. این میزان نسبت به مدت مشابه ۲ سال گذشته کاهش یافته است.
در تعطیلات نوروزی ۹۵- ۱۳۹۴ (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۴ تا هشتم فروردین ۱۳۹۵) هشت میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۴۱ نفر مسافر در قالب ۷۰۸ هزار و ۳۳۰ سفر در جاده های کشور سیر کرده بودند.
این میزان در مدت مشابه پارسال (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۵ تا هشتم فروردین ۱۳۹۶) به هفت میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۲۲ نفر مسافر در قالب ۶۹۳ هزار و ۲۲۴ سفر در جاده ها رسیده بود.

** ریلی
مسافران بخش ریلی از بیست و چهارم اسفند پارسال تا یازدهم فروردین ماه به یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۳ نفر رسید که ۴۵۶ هزار سفر را شامل می شود.
نوروز ۲ سال پیش این میزان شامل یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۹۷ نفر و چهار هزار و ۴۰ سفر بود که پارسال به یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۱۶۷ نفر و چهار هزار و ۲۵۰ سفر افزایش یافت.

** هوایی
از بیست و چهارم اسفند پارسال تا یازدهم فروردین ماه ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۵۴ مسافر با ۲۰ هزار و ۷۳۶ پرواز بین فرودگاه ها جابجا شدند.
این میزان در تعطیلات نوروزی ۹۵- ۱۳۹۴ سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۵ نفر با ۲۶ هزار و ۲۵۵ پرواز بود.
پارسال نیز سه میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۵۶ نفر از طریق هوایی جابجا شدند که این سفرها در ۳۰ هزار و ۲۵۳ نشست و برخاست هواپیما صورت گرفت.

** دریایی
در بخش دریایی از بیست و چهارم اسفند پارسال تا یازدهم فروردین ماه ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۹۴۲ گردشگر و یک هزار و ۳۳۶ مسافر محلی بین بندرها تردد کردند.
در این مدت ورود و خروج شناورهای مسافری و تفریحی به ترتیب ۲۹ هزار و ۲۴۸ فروند و ۲۹۴ هزار و ۷۴۰ فروند ثبت شد.
شمار ورود و خروج مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۲ سال پیش به ترتیب چهار میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۲۰ نفر و سه میلیون و ۶۳ هزار و ۶۰ نفر بود.
پارسال این میزان در بخش مسافری به سه میلیون و ۹۶۹ هزار و ۵۳۰ نفر رسید و در مورد گردشگران، ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۹۶ نفر ثبت شد.

** حوادث جاده ای
از بیست و چهارم اسفند پارسال تا یازدهم فروردین ماه بر پایه آمار پلیس راه که در جدول های وزارت راه و شهرسازی به آن استناد شده است، ۲۸۳ تصادف منجر به فوت ثبت شد که ۳۵۰ نفر در صحنه تصادف فوت کردند. ۲ هزار و ۸۵۲ تصادف جرحی نیز رخ داد.
۲ سال پیش ۲۸۲ تصادف فوتی و سه هزار و ۱۶ تصادف جرحی داشتیم که ۳۷۸ نفر در صحنه تصادف جان باختند.
پارسال شمار تصادف های فوتی و جرحی به ترتیب ۲۸۷ مورد و سه هزار و ۱۵۸ مورد ثبت شد و ۳۹۰ نیز در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام*۱۹۶۱*۱۵۶۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


نوروز۹۷


مسافر


حمل و نقل