اخبار گردشگری

بازدید از جاذبه های گردشگری قروه ۶٫۳ درصد افزایش یافت

پرویز کولانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار اسکان مسافران در شهرستان قروه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸٫۶ درصد رشد داشته است.
به گفته وی با توجه به ظرفیت شهرستان قروه، تدابیر لازم برای حضور میهمانان نوروزی و استفاده از امکانات طبیعی و گردشگری در جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اتخاذ شده و در طول این مدت تعداد ۳۸ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و زیارتی شهرستان دیدن کرده اند.
کولانی با بیان اینکه به منظور شناساندن ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، ایستگاه های مورد نیاز در این زمینه ها و نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی شهرستان ایجاد شد افزود: دستگاه های اجرایی در زمینه اسکان میهمانان نوروزی و همچنین دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای تسهیل سفرهای نوروزی از آمادگی لازم برخوردار بودند.
به گفته وی در شهرستان قروه سه مدرسه، یک خانه معلم و ۲ هتل برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی فعال است که تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این اماکن اسکان شده اند.
شهرستان قروه با طبیعتی بکر به همراه آثار باستانی و تاریخی ظرفیت و موقعیت های خاصی را برای جذب گردشگران دارد. تپه ها، دشت ها و چشمه آب گرم باباگرگر، حمام تاریخی قصلان، منطقه حفاظت شده بدر و پریشان، پل فرهاد آباد و سراب کوثر جلوه هایی زیبا از طبیعت این منطقه است.
شهرستان قروه با چهار بخش در ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
۷۳۴۵/۶۱۰۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


تعداد بازدید مسافران


جاذبه های گردشگری


فرماندار قروه