اخبار گردشگری

بیش از ۱۸ هزار مسافر نوروزی در مدارس خراسان شمالی اسکان یافتند

احمد آذری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۵ هزار نفر روز مسافر در مدارس استان پذیرش شده اند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد مسافر در قالب حدود پنج هزار و ۲۰۰ خانوار به مدارس این استان مراجعه کرده واسکان یافته اند.
وی افزود: بیشترین آمار پذیرش مسافر و اسکان آنان مربوط به روز هشتم فروردین است به طوری که در آن روز سه هزار و ۲۵۰ نفر اسکان داده شدند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مسافران نوروزی عبوری از این استان، در یکهزار و ۱۵۸ کلاس درس اسکان می یابند و این تعداد کلاس درس در ۱۵۰ آموزشگاه استان تجهیز و برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.
وی گفت: مدارس استان در سطح ‘الف’ و ‘ب’ تجهیز شده اند که یک سوم از کلاس های درس در رده ‘الف’ و مابقی در رده ‘ب’ برای اسکان مسافران آماده شده اند.
وی با بیان اینکه کلاس های رده ‘ب’ از تجهیزات کمتری نسبت به کلاس های رده ‘الف’ برخوردار هستند اظهار کرد: امسال برای نخستین بار حدود ۱۰۰ کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده اند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده الف دارند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در نوروز امسال سه خانه معلم در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین برای پذیرش مسافران آماده شده است.
در طرح نوروز پارسال ۳۰ هزار مسافر عبوری از استان در مدارس استان اسکان یافتند و آموزش و پرورش خراسان شمالی امسال پیش بینی کرده است این رقم ۱۰ درصد افزایش یابد.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که در تعطیلات نوروز هر سال مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.
۷۱۸۵/۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


اسکان نوروزی


مدارس


خراسان شمالی