اخبار گردشگری

۳۵۰ هزار نفر حرم بی بی حکیمه (س) را زیارت کردند

فرزین بهمنی آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار زائر از کشورهای عراق، کویت و امارات از ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تاکنون به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.
وی افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از استقرار ۶ روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، ۲۰ باب مغازه، استقرار قصابی و تانکر آب‌رسانی سیار، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.
حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری مذهبی


حرم بی بی حکیمه (س)


گچساران