اخبار گردشگری

بیش از ۸۱ هزار نفر از طاق بستان بازدید کردند

به گزارش ایرنا؛ اکرم طهماسبی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: محوطه جهانی بیستون با ۳۵ هزار و ۱۰۳ بازدید، موزه مردم شناسی و پوشاک تکیه معاون الملک با ۹ هزار و ۸۹۷ بازدید، معبد آناهیتا با ۶ هزار و ۵۱۰ بازدید و موزه خط و کتابت و موزه پارینه سنگی تکیه بیگلربیگی با پنج هزار و ۴۶۴ بازدید در رده های بعدی قرار دارند.
وی تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی در شهرستان های دالاهو، پاوه، سنقر و صحنه نیز در نوروز امسال بازدید کنندگان بسیاری داشته اند.
رئیس گروه امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان یادآور شد: علاوه بر این، موزه ورزش، موزه حفاظت محیط زیست، موزه شهدا، موزه آموزش و پرورش و موزه پست نیز پنج موزه مشترک میراث فرهنگی با سایر ارگان های استان هستند که در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای بازدید گردشگران می باشند.
بیش از ۵۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۶ تا پایان روز نهم فروردین از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از ۲ میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
۳۰۳۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


بازدید از موزه


کرمانشاه