اخبار گردشگری

باغ پرندگان شاهیندژ مامن گونه های کمیاب

به گزارش ایرنا در این باغ پرندگان پرهای بلند و زیبای قرقاول بلژیکی، بال های باشکوه و رنگارنگ طاووس آبی و ناز و غمزه قرقاول گردن سفید چشم هر بازدیدکننده ای را خیره می کند.
مرغ سلطان زینت بخش این باغ رویایی بوده و بال‌های نوک ‌تیز شاهین و قدرت شگفت انگیز عقاب هر بازدیدکننده ای را به تعظیم در برابر قدرت خالق هستی وا می دارد.
زیبایی های طبیعت همواره طرفداران در بین اقشار مختلف مردمی زیادی دارد و این زیبایی ها در باغ پرندگانی با گونه های کمیاب در شهرستان شاهیندژ جمع شده است.
به گفته مدیر باغ پرندگان شاهیندژ از تاسیس این باغ ۱۲ سال می گذرد و اکنون ۳۲ گونه از پرندگان در آن جلوه نمایی می کند.
نوبخت حسن زاده اظهار کرد: گونه های کمیاب اروپایی، آسیایی و آفریقایی همچون قرقاول بلژیکی، طاووس آبی و سفید، قرقاول گردن سفید، مرغ سلطان، شاهین و عقاب در این باغ نگهداری می شود.
حسن زاده افزود: کبک، مرغ چینی قرمز، مینا، باقرقره، کبوتر کینگ، مرغ پشمکی روسی، فینکس ژاپنی، اردک کاکلی، قوغاز، گونه های خاص بلدرچین و غاز از جمله دیگر پرندگان این باغ است.
وی گفت: این باغ پرندگان در ابتدا محل پرورش کبک بود اما در ادامه توسعه یافت با برخورداری از گونه های کمیاب پرندگان به باغ پرندگان تبدیل شد.
یک گردشگر تهرانی نیز پس از بازدید از این باغ، گفت: این فضای جذاب حتی در برخی از کلانشهرهای ایران نیز وجود ندارد اما نیاز به زیباسازی فضای باغ در آن احساس می شود.
محمدتقی عرفانی اظهار کرد: باغ پرندگان شاهیندژ به تبلیغات رسانه ای، حمایت مسئولان و تلاش بیشتر متولیان نیاز دارد.
وی ادامه داد: گونه های زیبا و قابل توجهی در این باغ نگهداری می شود که امکان افزایش تعداد آنها با حمایت دستگاه های مربوطه ممکن است.
عرفانی بیان کرد: باغ پرندگان ظرفیت خوبی برای گردشگری شاهیندژ به شمار می رود اما مغفول مانده است.
به گزارش ایرنا باغ پرندگان شاهیندژ با نزدیک یک هکتار وسعت در ۲ کیلومتری جاده شاهیندژ- بوکان قرار دارد؛ پارک جنگلی و چایکنار از دیگر جاذبه های گردشگری شاهیندژ است.
شهرستان شاهیندژ با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
۳۰۷۲/۳۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


باغ پرندگان


شاهیندژ