اخبار گردشگری

بازدید از آثار تاریخی فارس ۲۰ درصد افزایش یافت

مصیب امیری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی استان فارس در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۳۷ نفر بود.
وی بیان کرد: آمار تردد خودرو در استان فارس از ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ تا شامگاه جمعه دهم فروردین ۱۳۹۷، ۱۶ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۶۶۶ خودرو بوده است که این آمار در مدت مشابه پارسال، ۱۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۶۴ خودرو بوده که ۳۰ درصد در سال جاری فزونی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: همچنین از ۲۷ اسفنندماه ۱۳۹۶ تا شامگاه دهم فروردین ۱۳۹۷، سه میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۰۷ نفر اسکان داده شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۶۶ نفر بوده ۲۴ درصد افزایش داشته است.
امیری افزود: مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۴۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر در صدر فهرست مکان های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد.
وی اظهار کرد: مجموعه تخت جمشید که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است نیز در این مدت ۳۴۸ هزار و ۶۳۰ بازدید کننده داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه های فرهنگی سعدی با ۲۸۶ هزار و ۶۶۰ نفر، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۹۲ هزار و ۱۵ نفر و ارگ کریمخان زند با ۱۴۷ هزار و ۵۰۹ نفر از دیگر مکان های پربازدید گردشگران در سفر به این استان در این مدت بوده اند.
۹۲۵۴/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری فارس


مسافران نوروزی


نوروز ۹۷