اخبار گردشگری

اقامت در مراکز اقامتی کلیبر ۸۵ در صد افزایش یافت

کیومرث کریمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کلیبر یکی از شهرستان‌های برخوردار از ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری طبیعی و فرهنگی استان است که همه ساله مورد استقبال تعداد بسیاری از گردشگران در ایام نوروز قرار می گیرد.
وی با اشاره به میزان اقامت گردشگران نوروز ۱۳۹۷ در این شهرستان، افزود: شهرستان کلیبر از نخستین روز سال جدید تا پایان روز هشتم فروردین پذیرای هشت هزار و ۶۱۰ نفر در مراکز اقامتی خود اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها بوده است.
کریمی ادامه داد: شهرستان کلیبر به ‌واسطه ظرفیت های مختلف گردشگری اعم از طبیعت‌گردی، وجود آثار تاریخی، جنگل‌های سرسبز و خوش آب و هوای منطقه ارسباران، اماکن زیارتی، آب گرم معدنی، صنایع‌دستی، محصولات باغی، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
وی بابیان اینکه منطقه عشایر نشین شهرستان کلیبر با محصولات و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد خود، ظرفیت گردشگری بالایی را برای این شهرستان فراهم کرده است، اظهار کرد: بخش آبش احمد که بیشتر عشایر نشین و روستایی است یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری در شمال استان است و به همین دلیل توجه اغلب گردشگران را به این منطقه جلب می‌کند.
کریمی با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز شهرستان بر عملکرد مراکز خدماتی گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، ۸۰ فقره بازدید به عمل آورده اند.
شهرستان کلیبر یکی از زیباترین شهرستان های ایران است که در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب تبریز و نزدیک مرز جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
سراسر منطقه کلیبر را جنگل‌های تنک و مراتع سرسبز پوشانده و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد، بیشتر مواقع کوه های این شهرستان را مه پوشانده است.
۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز ۹۷


گردشگری


کلیبر