اخبار گردشگری

۵۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند

به گزارش ایرنا؛ جلیل بالایی روز جمعه در جمع خبرنگاران به رشد هفت درصدی اقامت میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲۱۸ هزار و ۶۹۶ مسافر در کرمانشاه اقامت داشته است.
وی ادامه داد: این تعداد میهمان نوروزی در هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، سیاه چادرها و خوابگاه های آموزش و پرورش استان اسکان یافته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در مدت یادشده ۵۵۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و تفرجگاه های گردشگری استان گزارش شده است.
به گفته او، این میزان بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.
بالایی افزود: در بحث نظارت ها، تاکنون هزار و ۱۴۳ مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: در نوروز امسال تعداد بازرسی ها و نظارت های اعضای ستاد در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته ۴۳ درصد رشد دارد.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از ۲ میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز۹۷


گردشگر


کرمانشاه