اخبار گردشگری

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از نمایشگاه های مازندران دیدن کردند

حسن ایزدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این میزان بازدید کننده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است .
او میزان فروش صنایع دستی و محصولات بومی و محلی استان در نمایشگاه های نوروزی را قریب به ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد .
معاون صنایع دستی مازندران اظهار کرد : به علت استقبال بسیار خوب از این نمایشگاه ها قرار است غرفه ها تا ۱۷ فروردین برای بازدید علاقه مندان برپا باشد .
گفتنی است که حدود یکهزار و ۲۰۰ غرفه محصولات صنایع دستی و سوغاتی های مناطق مختلف کشور بویژه مازندران را در ۲۲ نمایشگاه در تمامی شهرستانهای استان به نمایش گذاشتند.
ایزدی با اشاره به برپایی ۳۷ نمایشگاه روستائی و هفت نمایشگاه عشایری ، گفت : نمایشگاههای استان به صورت رسمی از سوم فروردین فعالیت خود را آغاز کردند و با استقبال شایسته بازدیدکنندگان مواجه شدند.
وی افزود : از ۲۲ نمایشگاه برپا شده ، پنج نمایشگاه در شهرهای رامسر ، ساری ، چالوس ، نوشهر و بهشهر ملی است و صنایع دستی و سوغاتی های استان های دیگر را به نمایش گذاشته اند.
اقلامی همچون گلیم، چرم، نمد، بافته های ابریشمی ، پوستین دوزی ، صنایع فلزی، صنایع سنگی، سفال، البسه محلی، سوزن دوزی در نمایشگاه های صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته شده است.
جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان رویان و غذاهای محلی در شهرستان بهشهر از جمله برنامه های بومی و محلی است که در حاشیه نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات در حال برگزاری است .
هدف از برپایی این نمایشگاه ها معرفی صنایع دستی و همچنین بازاریابی و حمایت از تولیدات بومی کشور است که عرضه مستقیم تولیدات صنایع دستی از تولید کننده به مصرف کننده و تنوع محصول از جمله نکات مثبت این نمایشگاه در جهت مشتری مداری و حمایت از مصرف کننده است.
۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه نوروزی


صنایع دستی


حمایت از کالای ایرانی