اخبار گردشگری

اسکان مسافران نوروزی در مدارس خراسان شمالی تا ۱۲ فروردین است

احمد آذری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از ۱۲ فروردین، مسافران آنهم فرهنگیان تنها در سه خانه معلم در بجنورد، آشخانه و روستای رویین اسفراین پذیرش می شوند.
وی گفت: مسافران نوروزی عبوری از این استان تا ۱۲ فروردین در یکهزار و ۱۵۸ کلاس درس اسکان می یابند و این تعداد کلاس درس در ۱۵۰ آموزشگاه استان تجهیز و برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.
وی گفت: مدارس استان در سطح ‘الف’ و ‘ب’ تجهیز شده اند که یک سوم از کلاس های درس در رده ‘الف’ و مابقی در رده ‘ب’ برای اسکان مسافران آماده شده اند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه کلاس های رده ‘ب’ از تجهیزات کمتری نسبت به کلاس های رده ‘الف’ برخوردار هستند اظهار کرد: امسال برای نخستین بار حدود ۱۰۰ کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده اند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده الف دارند.
در طرح نوروز پارسال ۳۰ هزار مسافر عبوری از استان در مدارس استان اسکان یافتند و آموزش و پرورش خراسان شمالی امسال پیش بینی کرده است این رقم ۱۰ درصد افزایش یابد.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که در تعطیلات نوروز هر سال مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


اسکان مسافر


نوروز ۹۷


خراسان شمالی