اخبار گردشگری

ظرفیت های گردشگری تهران مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایرنا، مرتضی الویری روز پنجشنبه در بازدید از ستاد نوروزی گردشگری شهرداری تهران با اشاره به جایگاه گردشگردی در دنیا به ویژه کلانشهرها اظهار کرد: ما در آغاز راه توسعه گردشگری هستیم و باید زیرساخت های آن به جد تقویت شود.
وی گفت: تهران با وجود آثار تاریخی مربوط به سده های گذشته، جاذبه های طبیعی، تفریحی و دیدنی متنوع، پتانسیل عظیمی برای جذب گردشگر دارد و باید زمینه برای توسعه گردشگردی در تهران مساعد شود.
الویری، اقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران را در راستای معرفی جاذبه های دیدنی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات مثبتی صورت گرفته که باید این رویکرد مستمر باشد.

*شورا و شهرداری برای تقویت زیرساخت های گردشگری اقدامات جدی تری انجام دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری تهران اظهار کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور و وجود ۲هزار و ۲۰۰ بنای فرهنگی و تاریخی، دارای ظرفیت بی بدیلی از جاذبه های دیدنی و گردشگری است که معتقدم در معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود غفلت شده است.
سیدمحمود میرلوحی با بیان اینکه شورا و شهرداری باید برای تقویت زیرساخت های گردشگری و معرفی جاذبه های دیدنی شهر تهران اقدامات جدی تری انجام دهد، افزود: پیرو تصویب طرح «ایران ۱۴۰۰» باید ببینیم چه باید کرد که در معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر موفق باشیم.
میرلوحی گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک گردشگر را در یک زمان بندی حداقلی و یک هفته ای، به جای «سرگرمی»، «تامین» کنیم که متاسفانه هنوز در تهران با این سطح فاصله داریم.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در اصفهان، مقوله گردشگردی به خوبی مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت ها و امکانات آماده است که هر گردشگر در مدت زمان حداقلی و یک هفته ای، ضمن بهره مندی از جاذبه های دیدنی با شناخت کاملی از فرهنگ و تاریخ به مبدا باز می گردد در حالی که این اتفاق هنوز در مورد تهران محقق نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران باید به شان خود در حوزه گردشگری برسد در حالی که امروز شاهدیم ظرفیت ها بالقوه است و باید بالفعل شود.
میرلوحی با بیان اینکه متاسفانه همواره تهران با شلوغی، ترافیک، آلودگی و پسوندهای منفی شناخته شده، گفت: باید با بهره مندی حداکثری از ظرفیت و جاذبه های دیدنی، تهران زیبا را به همگان معرفی و این شهر به مقصد گردشگری تبدیل شود و پسوند و قیدهای منفی از تهران جدا شود.
وی با اشاره به بهره مندی ازبخش خصوصی برای توسعه گردشگری در شهر تهران افزود: بخش خصوصی باید به این جایگاه برسد که گردشگر داخلی و خارجی را با گشاده رویی و خدمات دهی مطلوب میزبانی کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید نگاه «خود کم بینی» در ارائه خدمات گردشگردی از شهر تهران جدا شود، اظهار کرد: متاسفانه امروز احساس می کنیم اگر کسی را از شهر و کشوری به تهران دعوت کنیم، ظرفیت قابل توجهی از لحاظ گردشگری نداریم و نمی توانیم میزبان خوبی باشیم در حالی که از ظرفیت تاریخی، فرهنگی و گردشگری تهران غافلیم و باید به سمت معرفی مزیت و ظرفیت های تهران برویم و در این زمینه به جد کار کنیم.
میرلوحی با اشاره به اقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: فعالیت این ستاد لازم، مفید و موثر است گرچه کاستی هایی نیز وجود دارد که باید مرتفع شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری تهران


گردشگری


مرتضی الویری