اخبار گردشگری

استان مرکزی چهارمین استان پرتردد نوروزی در کشور است

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده عصر روز پنجشنبه در آیین گشایش جشنواره گل لاله در اراک گفت: میزان تردد مسافران نوروزی در جاده های استان در ایام تعطیلات سال نو امسال ۱۳ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی اظهار کرد: شمار تلفات حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی استان مرکزی از ۲۸ اسفند تا هشتم فروردین ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه نوروز پارسال کاهش داشته است.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف اقتصادی مهم نیازمند همراهی هدفمند و عملی مردم و مسئولان دارد.
آقازاده گفت: نظارت و ارزیابی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر با جدیت دنبال می شود و بر اساس گزارش ها آماده سازی شهر اراک برای استقبال از بهار نسبت به سال های قبل بی نظیر بوده است.
وی اظهار کرد: ایجاد فضای مفرح و با نشاط در ایام نوروز مورد توجه مسئولان بوده است و در این راستا برنامه های خوبی عملیاتی شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: داشتن روحیه شاداب و با نشاط نیازمند ساز و کار و محیط مناسب است که نمونه ای از این مهم با همکاری شهرداری اراک با افتتاح جشنواره لاله ها محقق شده است.
آقازاده گفت: برنامه های فضای شاد و مفرح در سطح استان و اراک کافی نیست ونیاز است که مدیریت شهری در مناطق مختلف استان برنامه های مدونی را در این راستا طراحی و اجرا کند.
شهردار اراک نیز در این آیین گفت: جشنواره گل های لاله در هشت هزار مترمربع و با هدف حفظ محیط زیست، سرسبزی و طراوت و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین مردم ایجاد شده است.
داود تاجران افزود: در برنامه سازمان سیما و منظر شهرداری اراک نمایشگاه دائمی گل به وسعت ۱۵۰ هزار مترمربع در سه راهی خمین به اراک در سال جدید هدفگذاری شده است تا شهروندان ضمن امکان بازدید بتوانند از محصولات تولیدی آن خرید کنند.
وی اظهار کرد: طرح های مختلفی در اراک در حال اجرا است و در سال جدید به طور میانگین در هر ماه یک طرح ملی در این کلانشهر به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: چهار پل در کلانشهر اراک دست ساخت است که اوایل نیمه دوم امسال با هدف روان سازی ترافیک شهری راه اندازی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این آیین گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اراک اعتقاد کامل به تحول در ساختار شهری و بهبود چهره این کلانشهر دارند و از این رهگذر کوشیده اند تا شهرداری را بر مسند مدیریت شهری اراک بنشانند که به کمک خبرگان و با امور تخصصی این مهم را عملی کند.
کاوه فلک افلاکی افزود: شورای شهر اراک در حالی مجموعه شهرداری را به دست گرفت که بدهی این مجموعه میلیاردی بود اما با وجود مشکلات اقتصادی موفق شد سنوات ۸۰ نیرو را که از سال ۹۴ بالغ بر ۵۰ میلیار ریال معوقه مانده بود پرداخت کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: تاکنون برای ۱۱۲ طرح نیمه کاره در اراک ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فلک افلاکی افزود: تکمیل عملیات اجرایی پارک بانوان، ایجاد ۴۷ نماد نوروزی و بهره برداری از چند طرح شهری در حوزه ترافیک بخشی از فعالیت شهرداری اراک در این مدت بوده است.
جشنواره گل های لاله اراک در فضایی به سعت هشت هزار مترمربع اجرا شده است و در آن ۲۰ نوع گل لاله به نمایش درآمده که تا تا ۲۵ فروردین ماه جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.
۵۲۶ هزار نفر در کلانشهر اراک سکونت دارند.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری


جشنواره گل های لاله


استان مرکزی