اخبار گردشگری

نوروز فرصتی برای معرفی فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین است

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی این سخنان را در جریان بازدید از برنامه های فرهنگی و هنری برج آزادی تهران اعلام کرد و گفت: اتفاقاتی که در جای جای ایران و تهران در ایام نوروز رخ می دهد فرصتی است برای این که ایرانیان با گذشته تاریخی خود آشنا شده و همزمان فضای فرهنگی، هنری و ادبی معاصر را مشاهده و با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اتفاقات فرهنگی و هنری که در ایام نوروز و با مشارکت مجموعه های فرهنگی هنری مانند شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران رقم می خورند، باعث آشنایی بیش از پیش هموطنان و همشهریان با فرهنگ، هنر، تاریخ و جغرافیای ایران زمین می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این بازدید، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، نعمت اله پایان رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و داود لطفی قائم مقام شهرداری منطقه ۹ همراهی کردند.
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به مناسبت نوروز با ویژه برنامه «نوروزگاه ۹۷» از دوم تا ۱۲ فروردین ماه میزبان گردشگران است، اجرای موسیقی محلی و اقوام ایرانی، نمایش، برپایی نمایشگاه های هنری، سفره هفت سین، برگزاری جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی همراه با مراسم آئینی اقوام از جمله برنامه های این مجموعه است.
عملیات احداث مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال ۱۳۴۸ آغاز و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ به پایان رسید.
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با ۵ هزار متر مربع مساحت دارای موزه، کتابخانه، نگارخانه و سالن برگزاری کنسرت و نمایش است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین همزمان با عید نوروز از نمایشگاه «مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی» هنرمند نقاش، انیماتور و مجسمه ساز در موزه هنرهای معاصر تهران نیز دیدن کرد.
صالحی همچنین با حضور در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در جریان روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفت.
فراهنگ **۱۳۵۵**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


رسانه


بازدید وزیر ارشاد


برج آزادی