اخبار گردشگری

هزینه سفر به هند

هند، همیشه یکی از مقصد‌های متناسب با بودجه‌ی مسافران شناخته شده است. قیمت‌ها نسبت به دیگر نقاط جهان بسیار به‌صرفه‌تر و انجام معامله بسیار منعطف‌تر است. با توجه به جذابیت‌هایی که این کشور بزرگ و زیبا دارد، همیشه مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد.

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

سفر به هند چقدر مقرون‌به‌صرفه است؟

برای کسانی که با کمترین بودجه به هند سفر می‌کنند، تقریبا برای هر روز ۱۵ دلار مورد نیاز است. این بدان معناست که اقامت‌گاهی ارزان انتخاب کنید، غذایی ساده بخورید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید، با ۲۵ دلار می‌توانید روزانه تمامی برنامه‌های سفر را به خوبی مدیریت کنید.

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

دریافت ویزای هند

همانطور که می‌دانید تقریبا تمامی مسافران برای ورود به هند باید ویزا دریافت کنن و این کار چندان آسان هم نیست. معمولا ویزاهایی که برای ورود به هند داده می‌شود، ۳ تا ۶ ماهه هستند و ویزاهای توریستی، نهایتا ۵ تا ۱۰ سال هستند. هزینه برای ویزا معمولا بستگی به ملیت شما دارد. کشورهای فنلاند، ژاپن، لوکزامبورگ، نیوزیلند، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، فیلیپین، لائوس، میانمار، اندونزی می‌توانند ویزای ۳۰ روزه دریافت کنند.

( این بخش متناسب با قیمتهای جهانی اعلام گردیده است که ممکن است با قیمت ویزای هند در ایران متفاوت باشد)

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

اقامت در هند

در حالی که در هند خوابگاه‌های زیادی وجود دارند و برای هر شب اقامت تنها ۵۰ روپیه دریافت می‌کنند، هتل‌هایی نیز با امکانات فراوان و مناسب وجود دارند که هزینه‌ی کمی دریافت می‌کنند پس به راحتی می‌توانید در هتل اقامت داشته باشید. هتل ها معمولا برای هر شب اقامت هزینه‌ای معادل ۲۵۰ تا ۵۰۰ روپیه دریافت می‌کنند. اتاق‌های لوکس و راحت با تمامی امکانات نیز، شبی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه هزینه دریافت می‌کنند.

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

هزینه‌ی مربوط به غذا و نوشیدنی ها

غذا خوردن در هند بسیار آسان است زیرا قدم به قدم رستوران، کافه و غذاهایی که روی چرخ دستی طبخ می‌شوند را می‌توانید ببینید. غذاهای هندی بسیار لذیذ و وسوسه‌انگیز هستند و خوشبختانه اکثر این غذاها دارای قیمتی مناسب نیز هستند. مثلا سمبوسه و پاکوره فقط ۱۰ تا ۳۰ رویپه، شرینی ۲۰ روپیه، مرغ تندوری ۱۲۰ روپیه، دال و برنج ۴۰ روپیه، ماسالا دوسا ۵۰ تا ۱۰۰ روپیه و نان کره‌ای ۱۵ تا ۳۰ روپیه است.

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

هزینه حمل و نقل عمومی

شاید تعجب بر‌انگیز باشد که حتی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس، تاکسی، قطار یا حتی پرواز در هند نیز، مقرون‌به‌صرفه است. تجربه نشان داده که قطارها همیشه در هند شلوغ هستند و باید در ساعت مناسب از ان استفاده کرد. اتوبوس‌ها بسیار با کیفیت هستند و هزینه‌ی معقول و ارزانی دارند. اگر چند نفر هستید، بهتر است از تاکسی استفاده کنید تا هم راحت باشید و هم مخارجتان بالا نرود، فقط بر سر هزینه قبل از سوار شدن به توافق برسید.

بودجه مورد نیاز برای سفر به هند

هزینه اینترنت و تلفن همراه

دسترسی به اینترنت برای مسافران در هند به تازگی بهبود یافته است. حتی در برخی از هتل‌های وای‌فای رایگان نیز در دسترس است. با این حال پیشرفت اینترنت در هند چندان چشمگیر نبوده اما با خرید سیم‌کارت محلی می‌توانید بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهید.

مترجم: سحر مردانه
منبع: www.wanderingearl.com