اخبار گردشگری

۸۹۳۹۸ نفر روز مهمان در مدارس کردستان اسکان یافتند

رشید قربانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، ۳۵ هزار و ۷۵۹ مهمان در قالب هفت هزار و ۷۸۷ خانوار در مراکز اقامتی آموزش و پرورش کردستان پذیرش و اسکان داده شدند که شامل ۸۹ هزار و ۳۹۸ نفر روز است.
وی افزود: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۶ مرکز پذیرش در سطح شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان برای ارائه خدمات و تسهیلات سفر به مهمانان فرهنگی پیش بینی شده که از این تعداد ۲ مرکز در سنندج قرار دارد.
قربانی تاکید کرد: نوروز امسال، ۱۷۲ مدرسه با یک هزار و ۲۹۸ کلاس و اتاق برای اسکان مهمانان فرهنگی مهیا شد و حدود ۴۴۴ نفر به عنوان عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان به مهمانان و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
به گزارش ایرنا، فعالیت مراکز پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش کردستان از روز دوشنبه ۲۸ اسفند پارسال آغاز و تا ۱۳ فروردین ۹۷ ادامه دارد.
اتاق های آماده شده برای مهمانان فرهنگی در سه گروه تعیین شده که در گروه ویژه، ۱۸۲ اتاق با امکانات تخت خواب، تلویزیون، یخچال، فرش و وسایل خواب در داخل اتاق فراهم شده است.
همچنین گروه الف نیز با ۶۰۴ اتاق دارای امکاناتی چون تلویزیون، یخچال، فرش و وسایل خواب در داخل اتاق است و رنج ب با ۵۱۲ اتاق دارای امکانات فرش و وسایل خواب داخل اتاق و یخچال و تلویزیون مشترک است.
فرصت رزرو اینترنتی از چهارم تا ۲۳ اسفند ماه بود و فرهنگیان از ۲۸ اسفند سال ۹۶ اقدام به انتخاب محل اقامت نوروزی خود در شهرهای مورد نظر کردند و پس از این، استفاده از اماکن اقامتی به صورت حضوری و در محل انجام می شود.
در نوروز ۹۶، تعداد ۲۳۸ مدرسه با ۲ هزار و ۲۷۴ کلاس درس و اتاق برای اسکان مهمانان فرهنگی مهیا شد و حدود ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان خدمات رسانی کردند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مدارس کردستان


اسکان مهمان


نوروز ۹۷