اخبار گردشگری

۶۶۷ هزار گردشگر از منطقه آزاد اروند دیدن کردند

اسماعیل زمانی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۶۵۰ هزار گردشگر از داخل کشور و ۱۷ هزار گردشگر خارجی بوده اند که از اثرهای تاریخی و یادمان های شهدای دفاع مقدس این منطقه دیدن کردند.
وی شمار گردشگران خارجی بدون روادید را ۱۱ هزار نفراعلام کرد و گفت: ۶ هزار نفر از گردشگران خارجی از کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس از مرز شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند شدند.
وی شمار گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند را ۳۸۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۳ هزار نفر در خرمشهر، ۳۰ هزار نفر در آبادان و ۲۶۰ هزار نفر در اروندکنار از کشتی های گردشگری آبی در آبراه اروند، کارون و بهمنشیر استفاده کردند.
زمانی عمده گردشگران آبی را کاروان های راهیان نور عنوان کرد و گفت: مجموع گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند در مقایسه با گردشگران سال گذشته رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.
زمانی گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مسافران نوروزی به این منطقه هستیم و با گذشت زمان تعداد بیشتری از گردشگران به این منطقه وارد می شوند.
به گزارش ایرنا یادمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس شلمچه، علقمه، نهرخین، موزه جنگ و گذر رود کارون از دل شهر ، اروند صغیر در جزیره مینو با نهرهای بزرگ و نخلستان ها مناطق مورد نظر گردشگران در خرمشهر می باشد.
همچنین در شهرستان آبادان، موزه مردم شناسی، موزه تاکسی درمی، یادمان شهید تندگویان، یادمان شهدای والفجر هشت، مسجد رنگونیها، بازار ته لنجی‌ها،بازار ماهی، بازار بزرگ شهر، بازار کویتی‌ها و دیگر مناطق تجاری آن از جمله مناطق مورد نظر گردشگران است.
منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از ۱۷۳کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع شده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.
۷۱۶۵/۷۱۰۰/۶۰۶۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


منطقه آزاد اروند


گردشگر


نوروز ۱۳۹۷