اخبار گردشگری, اقامتگاه

۳۸ هزار گردشگر از روستای صخره ای کندوان بازدید کردند

فرشاد رستمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون این روستای منحصر به فرد بیشترین تعداد بازدید کننده گردشگران در میان آثار و ابنیه های تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی را دارد، اظهار کرد: آمارهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر اساس اسناد بوده و به دقت ثبت و ضبط می شود.
وی افزود: روستای تاریخی کندوان که از روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می رود، به دلیل معماری خاص آن شهرت جهانی دارد و به همین سبب به یکی از مقاصد پربازدید گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.
رستمی ادامه داد: این روستای تاریخی یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و به سبب معماری سنگی و خاص در زمره سه روستای صخره ای جهان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه جاری بودن زندگی مردم به شیوه سنتی در این روستا از ویژگی های خاص آن نسبت به دو روستای مشابه خود در آمریکا و ترکیه است، یادآور شد: کندوان به همین سبب هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان است.
رستمی، وجود آب معدنی گوارا، خانه‌های منحصر به فرد و کله قندی در میان صخره ها، آب و هوای مطبوع، لبنیات و عسل را از جاذبه های گردشگری کندوان اعلام کرد.
وی، هتل صخره ای کندوان و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی را از دیگر جذابیت های کندوان برای گردشگران دانست که در نوروز ۹۷ به طور ویژه آماده پذیرایی از گردشگران است.
روستای تاریخی و زیبای کندوان در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز و ۲۲ کیلومتری شهرستان اسکو در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند قرار دارد که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به سمت خود سوق می دهد.
خانه های این روستا در دل صخره های کله قندی شکل موسوم به ‘کرانه’ ساخته شده اند و در نوع خود در ایران و جهان کم مانند می باشند.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


روستا


کندوان