اخبار گردشگری

اقامت گردشگران در سمنان ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید، محور قرار گرفتن گردشگری به عنوان محور توسعه اقتصادی استان ، فرصتی فراهم کرد تا با بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ادبیات گردشگری در سمنان متحول و به یک مطالبه عمومی در موقعیت‌های مختلف تبدیل شود.
اکنون گردشگری در برنامه ریزی های کلان استان سمنان از حالت ساده به یک مطالبه جدی تبدیل شده، به طوری که این سرمایه گذاری اکنون به چهار هزار میلیارد ریال رسیده و طرح های اجرایی این حوزه در مجموع به طور متوسط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ظرفیت های توسعه گردشگری در استان بر مبنای آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی، می تواند با برنامه ریزی اساسی به یکی از بازوهای مهم اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص تبدیل شود زیرا توسعه گردشگری استان زمینه ساز توسعه گردشگری کشور است.
استان سمنان دارای ۶۲ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و در تعطیلات نوروز ۹۶ در مجموع ۴۷۵ هزار و ۹۶۷ گردشگر از استان سمنان دیدن کردند که رشد ۷۱ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشت و افزایش اقامت در نوروز ۹۷ به عنوان هدفگذاری اصلی برنامه های فرهنگی این استان تعیین شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اقامت گردشگران در استان از ابتدای طرح نوروزی تا ششم فروردین نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.
محمد جهانشاهی افزود : افزایش اقامت گردشگران به ویژه در اقامتگاه های رسمی استان به عنوان محور برنامه های نوروزی به میزان قابل توجهی تاکنون محقق شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ششم فروردین ۹۷ استان سمنان میزبان بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از نقاط مختلف کشور بوده است.
وی گفت : روز ششم فروردین ۹۷ حدود ۳۰۰ هزار نفر در استان سمنان اقامت داشتند یعنی بیش از ۱۰ درصد مسافران ورودی به استان در شهرهای مختلف اقامت کردند، از سوی دیگر، ماندگاری گردشگران در فضای اقامتی و مدارس استان به حدود یک و نیم شب افزایش یافته است.
به گفته وی بر اساس آمارها ورود مسافران به استان سمنان از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ششم فروردین ۹۷ نیز حدود هشت درصد افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ، بیشترین افزایش اقامت مسافران نوروزی در این استان را در اقامتگاه های بوم‌گردی و هتل ها قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه های ستاد خدمات سفر استان طرح های انگیزشی برای اقامت بیشتر مسافران با درنظر گرفتن جوایز ویژه بود که تا پایان فروردین ادامه دارد و با همکاری بیشتر با تورهای گردشگری تهران، پس از طرح نوروزی در برنامه ریزی‌ها قرار دارد.
جهانشاهی با اشاره به هدفگذاری ایجاد فضای شور و نشاط از طریق برنامه های فرهنگی، اجرای موسیقی و برنامه های شبانه در قالب نوروزگاه ها در تعطیلات نوروزی ۹۷ در شهرهای مختلف استان ، بیان کرد: اجرای این برنامه ها علاوه بر جذابیت برای گردشگران، رضایت شهروندان بومی استان را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های صنایع دستی تولیدی در ۲۲۰ غرفه در نقاط مختلف استان با هدف ارایه تولیدات بومی و همچنین برپایی ۱۸ چادر عشایری در مسیرهای اصلی با هدف معرفی ظرفیت های مختلف استان دیگر اقدامات ویژه نوروز ۹۷ بود.
وی یادآور شد: از روز ۲۵ اسفند ۹۶ تا ششم فروردین ۹۷ حدود ۷۰۰ ساعت برنامه های متنوع نوروزگاه و جشن های شبانه اجرا شده که باعث رضایت گردشگران و مرم بومی استان شده است و در شب میلاد حضرت علی(ع) نیز برنامه جشن مفصلی در سراسر استان پیش بینی شده است.
جهانشاهی ادامه داد : در همین مدت، حدود ۷۵۰ هزار بازدید از ۱۵۰ جاذبه تاریخی، فرهنگی، مذهبی و دست ساز شامل نمایشگاه و آثار تاریخی ثبت شده است و به منظور ارتقای کیفیت خدمات تاکنون ۴۸۵ مورد بازدید تیم های نظارتی در بخش های تاسیسات گردشگری، اصناف، بهداشت و درمان، بازرسی و تعزیرات، از مراکز خدماتی انجام شده است.
وی، تنوع در محصولات گردشگری و ارایه هدفمند خدمات را اصلی ترین رویکرد برنامه های ستاد خدمات سفر استان ذکر و اضافه کرد: بر اساس کلیات ارزیابی، بیش از ۹۲ درصد مسافران و گردشگران نوروزی از خدمات سفر در استان رضایت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان داشت : بیشترین نارضایتی مسافران و گردشگران از زیرساخت های بهداشتی بین راهی بود، روزانه حدود ۲۵۰ هزار مسافر مهمان استان بوده‌اند و باید برای پراکندگی و شرایط بهداشتی این زیرساخت ها در دور دوم سفرهای نوروزی تلاش بیشتری انجام شود.
این استان دارای ۹۴ مرکز اقامتی شامل ۱۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، ۴۳ اقامتگاه بوم گردی، ۲۶خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها دارای یکهزار و ۳۰۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از ۲ هزار نفر شب است.
۶۱۰۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران


اقامت


سمنان