اخبار گردشگری

حضور گردشگران نوروزی در همدان ۵۰ درصد افزایش یافت

سیدسعید شاهرخی روز چهارشنبه در جریان بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر و اسکان مسافران نوروزی اظهارکرد: استان همدان در نوروز سال ۹۷ از آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران و گردشگران برخوردار بوده و گزارش های دریافتی از شهرستان ها نیز گویای استقبال مناسب از گردشگران است.
وی اضافه کرد: مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و فرهنگی استان همدان به شایستگی از هموطنان در سراسر کشور استقبال کردند.
وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی، بازرسی مستمر از اماکنی که به هموطنان سرویس می دهند، صورت می گیرد.
معاون استاندار همدان اظهارکرد: همچنین برای ارائه خدمات بیشتر به مسافران در قالب ایستگاه و تیم کار بازرسی از اماکن عمومی و دولتی در مرکز استان و شهرستان ها انجام می شود.
شاهرخی ادامه داد: با توجه به آغاز موج دوم سفرها همچنین این استان از آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی برخوردار است.
وی گفت: همدان از استان های امن کشور محسوب می شود و نیروی انتظامی به ویژه پلیس راه به منظور ایمن کردن راه ها برای تردد مسافران، به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در ادامه این بازدید در ستاد اسکان فرهنگیان حضور یافت و عنوان کرد: کارها به صورت روان در جریان است و مدارس برای اسکان مسافران سطح بندی شدند و امکانات خوبی در اختیار اقشار مختلف از جمله فرهنگیان قرار داده شده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان با بیش از سه هزار سال قدمت، تلفیقی زیبا را از جاذبه های متعدد باستانی و تاریخی همچون تپه هگمتانه، آرامگاه مشاهیری و بزرگانی همچون بوعلی سینا و باباطاهر و جاذبه های طبیعی همچون غارعلیصدر، آبشار گنجنامه و انواع سراب ها به نمایش گذاشته است.
این استان هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود و دارای بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده است که یکهزار اثر آن ثبت ملی شده اند.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز۹۷


اسکان نوروزی


گردشگران همدان