اخبار گردشگری

اشیای تاریخی قبل از میلاد در همدان کشف و ضبط شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار امیر رحمت‌اللهی گفت: یگان حفاظت استان همدان در روزهای آغازین سال موفق به کشف این اشیای تاریخی شد.
وی افزود: به‌منظور مقابله با جرایم علیه مواریث تاریخی، با تشکیل تیم ویژه عملیات، ضمن بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی‌فرهنگی و با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی استان در زمینه برخورد قانونی با متخلفان و سوداگران این حوزه اقداماتی صورت گرفت.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و در پی کسب اخبار واصله از دوستدارن میراث‌فرهنگی مبنی بر خرید و فروش و نگهداری مقادیری اموال تاریخی‌فرهنگی در شهرستان نهاوند و رزن، نیروهای یگان حفاظت استان همدان با همکاری عوامل انتظامی وارد عمل شدند.
رحمت اللهی تصریح کرد: در دو عملیات مجزا ابتدا ۱۴ قلم و در مرحله بعد سه قلم اشیای تاریخی شامل لوح سفالی، مجسمه پیکره انسانی، مجسمه شیرکوهی، گلدان مسی، آجر لعابدار و… با قدمت هزاره اول قبل از میلاد، سلجوقی و ایلخانی را از متهمان کشف و ضبط کردند.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


یگان حفاظت میراث


اشیای تاریخی قاچاق