اخبار گردشگری

۶۰۰ هزار گردشگر دریایی از بنادر خوزستان دیدن کردند

محمد راستاد سه شنبه شب در حاشیه بازدید از اداره بنادر و دریانوردی بندرامام خمینی(ره) ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ترویج بیشتر فرهنگ گردشگری دریایی و آشنایی هموطنان با این حوزه برنامه های متنوع و متعددی طی سال های اخیر برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده تا همه بتوانند با امنیت و آسایش بیشتری از این جاذبه ها دیدن کنند.
وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تا به حال ۲۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی در بندر امام خمینی (ره) و حدود ۴۰۰ هزار نفر در دیگر بنادر استان از امکانات دریایی استفاده کردند که روند مثبت و رو به رشدی را نشان می دهد.
وی گفت: همچنین در استان هرمزگان به ویژه در بخش گردشگری دریایی شاهد رشد قابل توجهی بودیم و پیش بینی می شود گردشگری دریایی تا پایان تعطیلات سیر صعوی داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: در استان هرمزگان نیز که قطب مهم گردشگری دریایی کشور است برای اولین بار اسکله های شناور مخصوص گردشگری را در ۹ نقطه استان پس از ساخت نصب کردیم که کمک شایانی به بهبود وضعیت گردشگری دریایی کرده است.
راستاد در بخش دیگری با اشاره به افزایش میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶ در بنادر کشور حدود ۱۵۰ میلیون تن بار تخلیه و یا بارگیری شده است که رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در مجموع می توان گفت با توسعه ظرفیت ها در بنادر کشور روند رو به رشدی را شاهد هستیم که با تداوم توسعه زیربناهای بندری و تجهیزاتی که در دست مطالعه و اجراست و نیز با جذب سرمایه گذارانی در بخش پس کرانه های بنادر می توانیم روند رو به رشدی در ظرفیت های دریایی کشور پیش بینی کرد .
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به شرایط پسابرجام بر روند فعالیت های بنادر کشور گفت: از تاثیرات پسابرجام در حوزه گردشگری دریایی می توان به برقراری ارتباط نزدیک با شرکت های بین المللی در زمینه گردشگری دریایی اشاره کرد که در حال رایزنی برای توسعه گردشگری دریایی و ورود کشتی های بین المللی به بنادر جنوبی کشور هستیم.
راستاد اضافه کرد: تردد ۲۱ لاینر کشتیرانی به بنادر کشور به ویژه بندر شهید رجایی و تجهیزات استراتژیک بنادر مخصوصا تجهیزات پایانه های کانتینری نیز نتیجه شرایط پسابرجام می باشد .
وی ادامه داد: بهره گیری خطوط کشترانی ایران از موسسات رده بندی خارجی در کنار موسسات رده بندی داخلی برای اخذ بیمه های دریایی مورد نیاز از نتایج برجام است.
وی اظهار کرد: در پایانه های شماره یک و ۲ بندر شهید رجایی و همچنین پایانه های کانتینری بندرامام خمینی (ره) با دو اپراتور بزرگ بین المللی در حال مذاکره هستیم که با اپراتورهای داخلی به صورت مشارکتی سرمایه گذاری کنند
به گزارش ایرنا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از روند خارج سازی مغروقه ها از آبراه خور موسی در محل انتقال ضایعات مغروقه ها در اسکله نیز بازدید کرد.
۶۰۰۲/۹۸۵۸/۷۱۶۵/۶۰۶۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


توسعه بنادرکشور


برجام


توسعه گردشگری دریایی