اخبار گردشگری

رشد هفت درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

مرتضی آبدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تمام دستگاه های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات خود را از سه ماه گذشته، آغاز کرده اند، افزود: با توجه به تقارن نوروز امسال با رویداد تبریز ۲۰۱۸، همه نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت جدی در راستای ارائه خدمات شایسته به گردشگران تلاش می کنند.
وی ادامه داد: برگزاری آیین های سنتی ‘نوروزگاه’ ها در راستای حفظ و احیای آئین های نوروزی و همچنین تجربه نوروزی با نشاط در تبریز و شهرستان های استان با محوریت معرفی فرهنگ ها و سنن قدیمی آذربایجان به گردشگران، در ۶ روز اخیر با استقبال پرشور میهمانان و شهروندان همراه بود.
آبدار با اشاره به افزایش بازدید از جاذبه های گردشگری استان خاطرنشان کرد: آمارهای ارائه شده از دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان نشان می دهد که تا پایان روز ششم فروردین بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری و اماکن و خانه های تاریخی هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی استان با تلاش دستگاه های ذیربط امکان فعالیت شبانه روزی صنوف مرتبط با گردشگری فراهم شده و انتظار داریم صنوف و بازاریان در راستای ارائه خدمات بیشتر به گردشگران از این فرصت بهره کافی را ببرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بازار تاریخی تبریز، در ایام نوروز آماده پذیرش گردشگران است، گفت: برغم برگزاری جلسات متعدد با بازاریان متاسفانه شاهد تعطیلی بازار در روزهای نخست نوروز بودیم، اما با پیگیری های صورت گرفته بازار تبریز از سوم فروردین کاملا فعال است.
آبدار خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی بیشتر گردشگران با تاریخ و فرهنگ مردم آذربایجان و به خصوص تبریز، اقدامات شایسته ای نظیر ایجاد تورهای پیاده روی با عنوان (Tabriz Walking Tours) توسط راهنمایان گردشگری با چاپ و توزیع کتاب گردشگری و کتاب رنگ آمیزی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی ویژه کودک، در نوروز ۹۷ تدارک دیده شده است.
وی همچنین از اقامت ۲۰۹ هزار و ۶۵۰ نفر در مراکز اقامتی استان در ۶ روز نخست نوروز ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: با توجه به اتمام دور نخست سفرهای نوروزی، این تعداد افراد در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، ستاد های اسکان فرهنگیان مستقر شدند.
آبدار با تاکید بر نظارت مستمر تیم های نظارتی ستاد اجرایی بر عملکرد مراکز خدماتی اظهار کرد: تیم های نظارتی،۹۲۷ مورد بازدید از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز به عمل آورده اند، که ۲۳ فقره اخطار و ۷۰ فقره تذکر کتبی و ۱۹ فقره تشویق صادر شده است.
۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز ۹۷


گردشگری


آذربایجان شرقی