اخبار گردشگری

۳۰ هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند

سرهنگ حسین پورمحمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال های اخیر تا حدود زیادی یادمان های دفاع مقدس ایلام به نقاط مختلف کشور معرفی شده و همین موضوع باعث افزایش یادمان های دفاع مقدس و میزان بازدیدها و حضور کاروان های راهیان نور سراسر کشور در یادمان ها و مناطق جنگی این استان شده است.
وی افزود: میزان استقبال مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور از تمام استان های کشور از یادمان های دفاع مقدس ایلام به ویژه یادمان شرهانی در شهرستان دهلران نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تاکید کرد: با توجه به استقبال گسترده کاروان های راهیان نور و خودروهای شخصی از یادمان های استان ایلام در تعطیلات نوروز پیش بینی می شود میزان بازدید از این مکان ها در روزهای باقیمانده تعطیلات به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
پورمحمدی پورمحمدی عمده بازدید کنندگان از یادمان های ایلام را مربوط به استان های اصفهان، تهران، قم، مشهد، یزد، مرکزی، مازنداران بوده دانست و گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰ اتوبوس از اردوهای راهیان نور از اقصی نقاط کشور به این مناطق عملیاتی این استان اعزام می شوند.
وی با اشاره به افزایش میزان خدمات رسانی به کاروان های راهیان نور اضافه کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به کاروان های راهیان نور و دیگر زائران در یادمان های شناسنامه دار در این استان فراهم است ضمن اینکه ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با تعطیلات نوروزی نیز در این یادمان ها برگزار می شود.
مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تاکید تصریح کرد: تعداد ۱۰ نفر از راویان پیشکسوت استان وقایع جنگ را برای بازدید کنندگان و گردشگران نوروزی بیان می کنند و در هر یادمان ۲ یا سه نفر راوی به صورت شیفت بندی شده حضور دارند.
به گزارش ایرنا، یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
۷۱۷۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


راهیان نور


نوروز ۹۷


ایلام