اخبار گردشگری

۱۱۰ هزار مسافر نوروزی از سدهای کرخه و دز دیدن کردند

مدیر عامل سد و نیروگاه دز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روزانه جمع زیادی از مسافران نوروزی از جاذبه های سد دز بازدید و از نزدیک با ‏این سد آشنا می شوند گفت:تاکنون بیش از ۷۰ هزار مسافر نوروزی از این سد دیدن کردند.
سعید رئوفی نسب به خدمت رسانی ۱۰۰ نفر از کارکنان سد دز به مسافران نوروزی خبر داد و افزود:تعطیلات نوروز پارسال استقبال بسیار خوبی از سد دز شد و امسال نیز این بازدیدها ‏افزایش چشمگیر داشته است.‏
وی اظهارکرد: تمهیدات لازم برای رفاه مسافران بازدید کننده مهیا شده و کارکنان سد دز در ‏بخش های مختلف از جمله روابط عمومی، حراست، خدمات و واحد ایمنی برای رفاه هرچه بیشتر هموطنان در ایام نوروز مشغول فعالیت هستند.
رئوفی نسب افزود:نقاط مورد بازدید سد دز از ابتدای جاده منتهی به سد تا تاج سد در ‏کنترل بوده تا محیطی امن با ایمنی بالا برای بازدیدکنندگان فراهم ‏شود.
وی گفت: مجموعه سد و نیروگاه دز آماده ارایه ‏خدمات به بازدید کنندگان در ایام نوروز از ساعت هشت صبح تا ۱۶ عصر می باشد.
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه هم گفت:حدود ۴۰ هزار مسافر نوروزی و راهیان نور از سد کرخه دیدن کرده اند و این تعداد مسافر نوروزی توسط کارشناسان سد کرخه با فعالیت ها و جاذبه های این مجموعه آشنا شده اند.
محمد یزدانی افزود: تمهیدات لازم برای رفاه حال مسافران و آشنایی با جاذبه های سد کرخه فراهم شده است و تا ۱۲ فروردین ماه بازدید عمومی آزاد است.
در تعطیلات نوروز پارسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه های سد دز و کرخه دیدن کردند.
سد و نیروگاه دز به عنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در ۲۳ کیلومتری شمال ‏شرقی شهر اندیمشک قرار دارد و ظرفیت تولید ۵۲۰ مگاوات ساعت انرژی دارد.
سد و دریاچه زیبای آن با چشم اندازهای دلنواز، از قطب های گردشگری شمال ‏خوزستان است.
سد کرخه در فاصله ۲۱ کیلومتری جنوب غربی شهرستان اندیمشک بر روی رودخانه کرخه ساخته شده است.
۷۲۸۱/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سد کرخه


اندیمشک