اخبار گردشگری

سفیر فرانسه در ایران از گنبد جهانی سلطانیه دیدن کرد

به گزارش ایرنا، رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ‘فرانسوا سنمو’ سفیر فرانسه به همراه همسر خود روز دوشنبه ۶ فروردین از گنبد سلطانیه دیدن کرد و با بخش های مختلف آن آشنا شد.
میرموسی انیران افزود: این برای اولین بار است که سفیر فرانسه از بزرگترین گنبد جهانی سلطانیه دیدن کرده و وی از معماری جالب توجه این بنای تاریخی شگفت زده شده بود.
وی خاطرنشان کرد: سفیر فرانسه در ایران در مدت ۲ ساعت بازدید با آئین سنتی، موزه باستان شناسی و غرفه های صنایع دستی که در گنبد بر پا شده بود ، دیدن کردند.
وی بیان کرد: سفیر فرانسه در ایران به این موضوع تاکید داشتند که ایران ظرفیت های بیشماری در حوزه گردشگری و تاریخی دارد و سرمایه گذاری در این بخش نتیجه بهتری دارد.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خاطر نشان کرد: شمار گردشگران داخلی و خارجی از گنبد سلطانیه از اغاز تعطیلات نوروزی تاکنون روند روبه رشدی داشته است.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه یکی از ۱۷ میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی، دوره ایلخانیان می رسد.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفیر فرانسه


گنبد جهانی سلطانیه


بازدید