اخبار گردشگری

بیش ازیک میلیون و ۸۳۳ هزار مسافر نوروزی در خوزستان اقامت داشتند

علیرضا ایزدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا بیان کرد:همچنین بالغ بر چهار میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۶۶ نفر مسافر در این مدت در خوزستان تردد و از این استان دیدن کردند.
وی گفت: امسال با برنامه ریزی و برگزاری جشنواره های متعدد از جمله جشنواره نوروزگاه در تمامی شهرستان های خوزستان تلاش شد تا آمار ورودی به این استان افزایش یابد.
استان خوزستان با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد در بخش های مختلف تاریخی و طبیعی همواره مورد هدف مسافران داخلی و خارجی بوده است.
از جمله آثار باستانی خوزستان می توان به زیگورات چغازنبیل در شهرستان شوش، سازه های آبی در شوشتر ، محوطه باستانی شهر شوش که هر سه در فهرست یونسکو ثبت جهانی هستند اشاره کرد که مسافران و میهمانان نوروزی از آنها دیدن کردند.
از جمله جاذبه های طبیعی خوزستان می توان به دشت سوسن ایذه، روستای مال آقا شهرستان باغملک، روستای شیوند شهرستان ایذه، آبشار شوی در شهرستان دزفول و آبشار آرپناه شهرستان لالی اشاره کرد.
به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، خوزستان امسال جزو پنج استانی بود که بیشترین آمار مسافران نوروزی را تا ششم فروردین داشته است.
خوزستان به دلیل داشتن یادمان ها و مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی همواره در طول سال و به ویژه در ایام نوروز میزبان مسافران در کاروان های راهیان نور است.
۷۱۵۸/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسافر نوروزی


خوزستان


ایزدی