اخبار گردشگری

چابهار و کنارک، بنادر راهبردی جهان چشم انتظار گردشگران است

سواحل زیبای صخره ای، مرجانی، ماسه ای دریای عمان (مَکُّران) در محدوده چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و به عنوان یکی از ۱۰ نقطه مهم راهبردی جهان از جاذبه های دیدنی برای گردشگران در طول سال به ویژه ایام نوروز است.

چابهار با داشتن چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری و طبیعت گردی دارد.

شهرستان های چابهار و کنارک از جمله نقاط مهم گردشگری سیستان و بلوچستان بحساب می آیند که جذابیت های ساحل، دریا، آثار تاریخی و طبیعی آنها برای هر مسافری چشم نواز است.

طلوع و غروب خورشید همراه با نور کشتی ها در شب، موقعیت نعل اسبی در اقیانوس هند، ساحل صخره ای با منظره برخورد موج به صخره های پر ارتفاع که گاهی ارتفاع موج به پنج متر می رسد، انواع خرچنگ ها و لاک پشت هایی که روی صخره همبازی امواج اند و نسیم روح بخش کنار ساحل همه و همه جلوه نابی از طبیعت شاعرانه چابهار و کنارک را به تصویر می کشد.

صخره های پوشیده از جلبک های سبز رنگ و ماهی های کوچک و رنگارنگی که با امواج به ساحل آمدند و در چاله های کوچک موجود بر روی صخره ها حبس شده اند، خرچنگ هایی که بر روی صخره ها به دنبال طعمه ای می گردند و با دیدن انسان ها پا به فرار می گذارند و کودکان نیز با آنان به جست و خیز می پردازند از دیگر جذابیت های صخره های مرجانی چابهار و کنارک است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همجواری چابهار و کنارک با دریا و آب های اقیانوسی سبب شده تا این منطقه هوای معتدل و مناسبی داشته باشد.

عبدالحمید بلوچزاده افزود: سواحل زیبای ماسه ای، شنی و تغییر رنگ دریا در اوقات مختلف شب و روز از جذابیت های منحصر به فرد چابهار و کنارک است که تماشای آن لذت خاصی دارد.

قلعه تیس (پرتغالی ها)، ساختمان های قدیمی گمرک و پست، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، روستاهای تاریخی و هدف گردشگری تیس و رمین، ساحل ماسه ای، باغات موز باهوکلات و دشتیاری، کوه های مینیاتوری، خانه های سنتی خشتی و گلی دشتیاری، اسکله ها و بنادر صیادی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس و ساخت انواع هنردست از محصولات دریایی و صدف ها در شهرستان های زیبای چابهار و کنارک برای گردشگران جذاب است.

۴۲۰ منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَکُّران در محدوده چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و یکی از ۱۰ نقطه مهم راهبردی جهان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.