اخبار گردشگری

بیش از ۱۵۲ هزار نفر اقامت نوروزی در آذربایجان شرقی به ثبت رسید

مرتضی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی در مرحله نخست سفرهای نوروزی شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران بوده و اقامت گردشگران نوروزی استان در این مدت رشد یافته است، اظهار کرد: در پایان روز چهارم نوروز ظرفیت هتل های پنج و چهار ستاره به طور کامل تکمیل شده است.
وی با اشاره به فراوانی جغرافیایی میهمانان نوروزی ورودی به آذربایجان شرقی، افزود: از اکثر استان های کشور شاهد حضور گردشگران در استان و تبریز هستیم و در دور اول سفرهای نوروزی بیشترین گردشگران ورودی به ترتیب از استان های تهران، البرز، همدان، گیلان، فارس و مازندران بوده اند.
آبدار از استقبال مناسب گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان طی چهار روز نخست نوروز خبر داد و اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان روز چهارم فروردین جاذبه های گردشگری استان با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده و ۵۳۲ هزار و ۹۵۶ مورد بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی، تفریحی و گردشگری استان به ثبت رسیده است.
وی از افزایش ۲۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان از ۲۷ اسفند تا پایان روز چهارم فروردین ۹۷ نیز خبر داد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیته راهداری و حمل و نقل استان در این روزها پنج میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته اند.
به گزارش ایرنا، در نوروز سال ۱۳۹۶ تعداد نفر اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی حدود ۹۲ هزار نفر بود که نسبت به نوروز ۹۵ رشدی معادل ۱۷ درصد را تجربه کرد.
برهمین اساس آمار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان طی نوروز سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش مواجه است، به طوریکه سال گذشته در همین زمان پنج میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی تردد کرده بود.
آذربایجان شرقی با داشتنن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده تاریخی ملموس و غیرملموس جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


آمار


آذربایجان شرقی