اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

بیش از ۵۵ هزارتن از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

عیسی رضایی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیت امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید، تیمچه بازار، خانه زند، خانه یزدان پناه و بازار کنه و نو قم بیشترین تعداد بازدید را به خود اختصاص داده است.
بیت امام راحل واقع در میدان معلم قم است و یادآور مبارزه های سیاسی و سخنرانی های ایشان در شکل گیری انقلاب اسلامی است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.
گنجینه آثار مراجع عظام تقلید درکنار منزل قدیمی حضرت امام خمینی (ره) درقم دایر است و مکتوبات و زندگینامه حدود ۲۰ تن از مراجع تقلید در آن به نمایش گذاشته است.
بنای تیمچه قم از آثار شاخص و ارزشمند معماری اسلامی ایران است که توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی در سال ۱۳۰۱ هجری قمری طراحی و اجرا شده است.
وی اضافه کرد: کارشناسان میراث فرهنگی با استقرار در اماکن تاریخی، گردشگران را با نوع معماری و وقایع تاریخی در مکان ها آشنا می کنند.
وی در ادامه گفت: دراین مدت ۳۱۰ هزار تن در استان قم اسکان یافته اند که از این تعداد، حدود ۸۳ هزار تن در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها و خانه مسافرها بوده است.
۲۸۷واحد اقامتی شامل ۳۵ واحد هتل، ۲۸ واحد هتل آپارتمان، ۵۸ واحد مهمانپذیر، ۱۶۶ واحد خانه مسافر و ۱۰۰ مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان پذیرای زائران نوروزی است.
رضایی افزود: ۲۲۷ هزار تن نیز در مدارس و مکان های تعیین شده از سوی حرم مطهر و مسجد جمکران اسکان یافته اند.
وی با اشاره به بازدید از واحدهای گردشگری، بیان کرد: با تشکیل کمیسیون مشترکی از کارشناسان سازمان تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بر واحدهای گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها و مجتمع ها و رستوران های میان راهی و همچنین آژانس های مسافرتی نظارت می شود.
به گفته وی، تاکنون ۲۵۰ مورد نظارت از تاسیسات گردشگری قم انجام شده است.
/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


بازدید از اماکن تاریخی


قم