اخبار گردشگری

کوههای مریخی چابهار جاذبه ای شگفت انگیز برای گردشگران

کوههای مینیاتوری یا مریخی جاذبه ای شگفت انگیز، زیبا و تداعی کننده کره ماه در طبیعت بکر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان، هر ساله به ویژه تعطیلات نوروز میزبان گردشگران و مسافران فراوانی است.

کوههای مینیاتوری یا مریخی از منطقه کچو چابهار تا خلیج گواتر در مسیر نوار ساحلی به موازات دریا قرار گرفته و بعد از تالاب لیپار به طول حدود ۴۵ کیلومتر قابل مشاهده است.

جاده چابهار به طرف گواتر بعد از روستای رمین و تالاب لیپار؛ با وجود رنگ سبز و آبی دریا، سواحل زرد ماسه ای و کوه های مینیاتوری یکی از تابلوهای معجزه وار طبیعت ایران را نشان می دهد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار اظهار داشت: کوههای مریخی به عنوان مناطق دیدنی و تفریحی منحصربفرد این شهرستان تداعی کننده سیارات بر روی زمین هستند.

عبدالحمید بلوچزاده افزود: سالانه هزاران نفر از گردشگران و طبیعت دوستان داخلی و خارجی از این کوهها دیدن می کنند.

انواع فسیل های حیوانات دریایی در این کوهها قابل مشاهده است که نشان از زیر آب بودن این منطقه در سال های دور دارد. ارتفاع کوه های مریخی در نقاط مختلف متفاوت است به گونه ای که در برخی نقاط به پنج متر و در مناطق دیگر تا ۱۰۰ متر می رسد.

شیارها و تراش های زیبایی در بین این کوهها وجود دارد که برای هر بیننده ای جالب توجه است. چابهار از شمال به نیکشهر و قصرقند، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان و از غرب به کنارک متصل است.

۴۲۰ منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَکُّران در محدوده چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و یکی از ۱۰ نقطه مهم راهبردی جهان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.