اخبار گردشگری

بیش از ۳۸ هزار مسافر در چهارمحال‌ و بختیاری اقامت داشتند

بهمن عسگری ‌سوادجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران نوروزی در واحدهای اقامتی ۹شهرستان‌ استان از جمله هتل‌ها، خانه های ‌مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کمپینگ‌ها و محل‌های اسکان آموزش و پرورش اسکان یافتند.
وی با اشاره به آماده سازی ۲ هزار و ۷۰۰ تخت اقامتی در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی تصریح کرد: همچنین امکان اسکان ۵ هزار نفر در مدارس و آموزشگاه های آموزش و پرورش استان وجود دارد.
عسگری سوادجانی با اشاره به راه اندازی ۱۶۰ خانه مسافر در استان تصریح کرد: این خانه های مسافر در شهرستانهای سامان، کیار، اردل و لردگان میزبان مسافران نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز چهارم فروردین ماه ۱۲۰ هزار نفر از اماکن گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۴۶ پایگاه نوروزی امداد شهری و جاده ای در نقاط مختلف با ۲۴۷ تکنسین اورژانس مشغول خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.
۹ پایگاه ثابت، ۴ پایگاه موقت و ۴ پایگاه کوهستان در حوزه امداد و نجات و ۱۷ پایگاه ثابت ایمنی و سلامت و ۹ پایگاه سحاب ( سامانه حرکتهای امدادی و بشردوستانه) ویژه جوانان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
علاوه بر این ۱۷ ایستگاه انتظامی و ۴۳۰ گشت خودرویی و موتوری به صورت شبانه روز در محورهای استان در طول نوروز ۹۷ مستقر هستند.
نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون مسافر از جادبه های دیدنی و گردشگری چهارمحال و بختیاری دیدن کردند که بخشی از مسافران نوروزی در هتل ها و اماکن پیش بینی شده اقامت داشتند.
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز ۹۷


مسافران


اقامت