اخبار گردشگری

۱۲هزار گردشگر از جاذبه های دریایی بندر امام خمینی(ره)دیدن کردند

عادل دریس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران و گردشگران نوروزی در بازدید از اسکله ها و تاسیسات دریایی این بندر، از نزدیک با چگونگی تخلیه و بارگیری کالا و خدمات رسانی به کشتی های پهن پیکر و اقیانوس پیما آشنا شدند.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی بندرهای خرمشهر ، آبادان و امام خمینی(ره) پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور هستند افزود: امکانات مناسب برای استقبال از میهمانان نوروزی فراهم شده است.
دریس با بیان اینکه بنادر از جاذبه های مهم خوزستان هستند و همه ساله تعداد زیادی از هموطنان ، کاروان های راهیان و هم استانی ها از بنادر جنوبی خوزستان دیدن می کنند ابراز امیدواری کرد هموطنان در بازدید از بنادر این استان خاطره خوبی به یادگار داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، عرضه رایگان نوشیدنی گرم ، برگزاری نمایشگاه محصولات سنتی و غذایی، اجرای موسیقی محلی، ارایه سرویس رفاهی و خدماتی و دیگر برنامه های مفرح همراه با توزیع بسته های پذیرایی و فرهنگی در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی(ره) را از برنامه های ستاد استقبال از میهمانان نوروزی این بندر بیان کرد.
در تعطیلات نوروزی پارسال نیز درهای بنادر خرمشهر ، آبادان و امام خمینی(ره) بر روی میهمانان و گردشگران نوروزی باز بود و بیش از ۱۱۰هزار مسافر نوروزی از جاذبه های این بنادر دیدن کردند.
پارسال حدود ۴۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی از بندر امام خمینی(ره) به عنوان دومین بندر بزرگ و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان ، تخلیه و بارگیری شد.
این بندر مهم و راهبردی که در خور موسی واقع شده در جریان دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و محوری در پشتیبانی و رساندن مهمات و آذوقه به رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد به ویژه دوره یک ساله محاصره شهر بندری آبادان داشت به همین دلیل هواپیماهای متجاوز بعثی بارها تاسیسات این بندر را مورد تهاجم قرار دادند.
۶۰۶۵/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بنادر


عادل دریس