اخبار گردشگری

گردشگری آبی در آبادان و خرمشهر مورد استقبال میهمانان نوروزی است

سجاد پاکگهر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز پنجم فروردین بیش از ۲۵هزار نفر از مسافران نوروزی، با گشت آبی در این سه رودخانه، از جاذبه های این رودخانه و حاشیه آن از جمله نخلستان های زیبای منطقه دیدن کردند.
وی گفت: ۲ کشتی و ۲۷۰ قایق و لنج به این منظور برای گذراندن لحظه های خوش مسافران و میهمانان نوروزی این دو شهرستان در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از شناورها با ظرفیت ۱۵۰ صندلی و دیگری ۲۴۰ صندلی در حال خدمات رسانی هستند.
پاکگهر افزود: ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق موتوری در محل های تایید شده از سوی میراث فرهنگی در حال خدمت رسانی به میهمانان و گردشگران در حوزه گردشگری آبی هستند.
وی اظهارکرد: گردشگردان در مسیر آبی خود علاوه بر تماشای مناظر زیبای در اروندرود و کارون، با یادمان ها هشت سال دفاع مقدس و عملیات های انجام شده در این مناطق آشنا می شوند.
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر به افتتاح نخستین اسکله قایقرانی برای قایق های شاتل دریایی کشور در خرمشهر اشاره کرد و گفت:این محل به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری آبی خرمشهر مورد استقبال مهیمان نوروزی قرار گرفته است.
آبادان و خرمشهر به عنوان شهرهای بندری کشور همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای خیل مسافران از نقاط مختلف کشور است.
سواحل اروندرود، کارون و بهمنشیر در این ۲ شهرستان، ظرفیت بالقوه ای است که می توان با بهره گیری از آن و رونق گردشگری در راستای توسعه پایدار منطقه و اشتغالزایی پایدار اقدام کرد.
۳۰۱۵/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری آبی


نوروز ۹۷


آبادان و خرمشهر