اخبار گردشگری

۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری اردستان دیدن کردند

به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اردستان بیان کرد: امسال با توجه به اقدام های صورت گرفته مانند ثبت جهانی قنات ۲ طبقه شاهد افزایش چشمگیر سفر گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان بودیم.
وی با اشاره به پذیرایی از هشت هزار نفر در دور نخست سفرهای نوروزی افزود: مسافران بیشتر در چادرهای مسافرتی، مدرسه ها، کمپ های موقت، مهمانپذیرها، هتل ها، خانه مسافرها، هتل آپارتمان ها، خوابگاه های دانشجویی و کانکس اقامت داشتند.
فرماندار اردستان با اشاره به تهیه و توزیع ۲۰ هزار دفترچه راهنمای گردشگری گفت: بر اساس مصوبه ستاد خدمات سفر نصب چادر و خوابیدن در پارک ها و سطح شهر ممنوع می باشد اما مدرسه های ارشاد و دکتر حسابی به صورت رایگان برای اقامت مسافران اختصاص یافته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز با اشاره به تمهیدهای لازم برای پذیرایی از افزون بر ۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در این شهرستان عنوان کرد: بیشترین بازدید از مرکزهای تاریخی، فرهنگی، تفریحی، گردشگری و جاذبه های طبیعی مربوط به قنات ۲ طبقه، مسجدهای جامع اردستان و زواره و بافت های تاریخی مهاباد و زواره بود.
محمدرضا صدوقی اضافه کرد: وجود قنات ۲ طبقه، مسجد جامع اردستان (نخستین مسجد ۲ طبقه جهان اسلام)، مسجد جامع زواره (نخستین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام)، بافت های تاریخی، خانه های زیبا و جاذبه های گردشگری منجر به افزایش چشمگیر تعداد مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته شده است.
به گزارش ایرنا، ۴۳ هزار و ۶۹۹ نفر در نوروز ۱۳۹۶ به شهرستان اردستان سفر کرده و از اثرهای تاریخی این شهرستان دیدن کرده بودند.
شهرستان اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و سه کمپ کویرنوردی در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


گردشگری


اردستان