اخبار گردشگری

بوی خوش عطر بهار در اندیمشک

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان اندیمشک در بهار طبیعت سرشار از زیبایی های شگفت انگیز و دیدنی شده است.
صدها هزار مسافر نوروزی و کاروان های راهیان نور از شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان در این روزها وارد این استان می شوند.
جاذبه های زیبای سد دز و کرخه ، باغ های در هم تنیده و خوش عطر و بوی منگره در فصل بهار ، این روزها روح و جان آدمی را نوازش می دهد؛ سفره سبز زمین و طبیعت جان گرفته و طبیعت زیبای این دیار دوچندان کرده است.
اندیمشک شهر باغ های انار منگره، پادگان دوکوهه و یادمان های دفاع مقدس و نیز سد کرخه بزرگترین سد خاکی خاورمیانه در ایام نوروز میزبان صدها هزار مسافر و کاروان راهیان نور از نقاط مختلف کشور است.
این شهرستان به عنوان محل تلاقی و حلقه اتصال چند استان در جنوب غربی ایران ، در شمال خوزستان و نزدیک دامنه های زاگرس، از شمال به استان لرستان ، غرب به استان ایلام ، جنوب به شوش و از شرق و جنوب شرق به شهر دزفول راه دارد.
عبور جاده ترانزیتی و احداث آزاد راه پل زال ، اندیمشک بر اهمیت این منطقه افزوده و تردد مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور به شهر لاله های سرخ را ایمن کرده است.
شهرستان اندیمشک دارای موقعیتی ویژه، زمین های کشاورزی حاصلخیز ، معادن نفت، گاز ، سیلیس، گچ، ماسه، آهک و سنگ آهن و خط آهن سراسری است که خوزستان را به مرکز و شمال شرق ایران متصل می کند.
عطر شهدای گمنام در شهرهای اندیمشک، بیدروبه، حسینیه و آزادی بر فضای معنوی این
شهرستان افزوده است و یادمان شهدای گمنام اندیمشک که روزانه گروه های زیادی از کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی از آن دیدن می کنند همچون نگینی می درخشد.
سدهای بزرگی چون سد دز در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک و سد کرخه در فاصله ۲۲ کیلومتری غرب اندیمشک اهمیت و جایگاه این شهرستان را در شمال خوزستان دو چندان کرده است.
فرماندار اندیمشک گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر از سد دز و بالغ بر ۱۴ هزار نفر از جاذبه های سد کرخه در این شهرستان بازدید کرده اند.
پیمان جهانگیری اظهار کرد:۱۱ کمیته تخصصی ستاد نوروزی در این شهرستان تشکیل شده وحدود ۱۵ جلسه کلی و سه جلسه تخصصی برای پذیرایی هر چه بهتر از میهمانان نوروزی در اندیمشک تشکیل شده است.
جهانگیری گفت:۱۳ اردوگاه با ظرفیت اسکان ۱۶ هزار نفر در مناطق مختلف این شهرستان برای اسکان مسافران و کاروان های راهیان نور آماده شده است.
وی پادگان شهید زین الدین ، پادگان دوکوهه، اردوگاه شهید کلهر ، اردوگاه شهید جعفرزاده ، مقبره شهدای گمنام و تعدادی دیگر کمپ و حسینیه را از جمله اردوگاه های پیش بینی شده برای اسکان راهیان نور در اندیمشک عنوان کرد.
بنابر این گزارش سدهای کرخه و دز به عنوان جاذبه های دیدنی اندیمشک هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور هستند.
ایستگاه راه آهن اندیمشک یکی از مهمترین ایستگاه های راه آهن در ایران است که یادآور دلاوری مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.
از آثار تاریخی، باستانی و گردشگری اندیمشک می توان به خرابه های شهر ساسانی لور، پل صیحه، بقعه شاهزاده احمد در مازو، قلعه رزه و ویرانه های شهر ایلامی زعفران دشت در منگره، سد دز یکی از مهمترین سدهای خاورمیانه و سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی خاورمیانه اشاره کرد.
جاذبه های طبیعی،گردشی و تفریحی این شهرستان از جمله دهستان منگره با باغ های انار در ایام نوروز میزبان صدها هزار مسافر از سراسر کشور هستند.
بیش از چهار هزار مسافر نوروزی روزانه از جاذبه های گردشگری ، تاریخی ،تفریحی و باغ های منگره در بخش الوار گرمسیری دیدن می کنند.
مدیر آموزش و پرورش اندیمشک هم گفت: ۲۷ آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان اندیمشک اختصاص یافته و از ۲۹ اسفند گذشته تا چهارم فروردین بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز اسکان یافته اند.
محمد قلاوندی افزود:در این مدارس امکانات رفاهی چون یخچال، کولر، تلویزیون، فرش، اجاق گاز تهیه شده ضمن اینکه با ارایه نقشه راهنما و حضور گروه های ویژه آموزش و پرورش برای دیدن جاذبه های شهرستان راهنمایی خواهند شد.
وی توزیع اقلام فرهنگی را از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی از سوی آموزش و پرورش اندیمشک عنوان کرد.
زهرا مرادی که از لرستان به اندیمشک آمده گفت:امسال شرایط مناسبی برای بازدید از جاذبه های اندیمشک مهیا شده بود و نظم و شرایط خوبی در مسیرها مشاهده شد.
محمد دهقان یکی دیگر از مسافران نوروزی در بازدید از سد دز گفت: جاذبه سدهای دز و کرخه منحصر به فرد است و هرسال خانوادگی از این جاذبه ها دیدن می کنیم.
شهرستان اندیمشک با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.
پارسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه های سد کرخه و دز در اندیمشک دیدن کردند.
۷۲۸۱/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


داخلی


بهارخوزستان


اندیمشک