اخبار گردشگری

امنیت کامل برای حضور گردشگران در استان کرمانشاه برقرار است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ محمدرضا بیداد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به حضور نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در اماکن تاریخی و تفرجگاه های گردشگری استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: این نیروها در محوطه تاریخی تاق بستان، بیستون، آناهیتا، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و کمپ های اسکان گردشگران اقدام به گشت زنی مستمر می کنند.
وی ادامه داد: همچنین در بازار کرمانشاه که بافت آن چهار کیلومتر طول دارد و در این ایام گردشگران بسیاری برای خرید سوغات به آنجا مراجعه می کنند، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی گشت زنی تلفیقی دارند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تا امروز (۵ فروردین) امنیت کامل گردشگران را در استان تامین کرده ایم، تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر بزه دیدگی، سرقت و زورگیری از گردشگران گزارش نشده است.
وی همچنین به بحث حفاظت از آثار تاریخی استان در ایام نوروز پرداخت و گفت: علاوه بر تامین امنیت گردشگران، حفاظت از آثار تاریخی استان را در نوروز ۹۷ تشدید کرده ایم.
سرهنگ بیداد افزود: تا امروز یکشنبه گزارشی نیز مبنی بر تخریب آثار تاریخی استان نداشته ایم.
براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی،۱۹۰ هزار و ۱۵۸ گردشگر از ۲ روز پیش از نوروز تا پایان سومین روز فروردین از اماکن تاریخی و تفرجگاه های طبیعی استان کرمانشاه بازدید داشته اند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز۹۷


امنیت


کرمانشاه